Keresés ebben a blogban

2013. június 8., szombat

Vasalt csirkecomb snidlinges-kukoricás bulgurral





Gyerekkorom nagy kedvence a kívül ropogósra sült, belül omlós, ellapított csirkecomb. A hús tetszés szerint fűszerezhető, bár én a vasalt csirkénél az egyszerűbb fűszerezést preferálom. Ráadásul jelen esetben igazi kukoricán nevelt tanyasi csirke combjából készült, amit vétek lett volna túlfűszerezni.
(Vasalt csirkecom természetesen készülhet filézett csirkecombból is, de nekem most nem volt kedvem a csontozáshoz.)
Hozzávalók 4 személyre:
4 db csirkecomb
20 dkg bulgur
fél doboz konzervkukorica
2-3 ek aprított snidling
1 leveskocka (nálam házilag készült)
kevés kacsazsír v. olívaolaj
só, bors, majoranna

A combokat alulról kicsit bevagdostam, hogy jobban kilapuljon. Sóztam, borsoztam és megszórtam majorannával. Egy serpenyőben kevés kacsazsírt hevítettem, és bőrrel lefelé beletettem a csirkéket. Egy tányért tettem a combokra, és arra egy vizzel teli 5 literes fazekat. Egyéb nehezék is kerülhet a húson levő tányérra, de jó, ha legalább 3-4 kg-os, hogy rendesen lepréselje a combokat. Félidőben lepakoltam a nehezéket, megfordítottam a húst, majd visszatettem súlyt, így sütöttem készre.
A körethez a bulgurt pici kacsazsíron megpirítottam, majd felöntöttem 4 dl vízzel. Amikor felforrt, beledobtam a leveskockát, sóztam, borsoztam. (A leveskockát pl. készíthetünk maradék, leszűrt húslevesből, amit addig forralunk, amíg kb negyedére csökken a térfogata, majd kihűtjük. Jégkockatartóba öntve, a mélyhűtőbe néhány hónapig eláll. Felengedve használhatjuk olyan ételekhez, amihez egyébként húsleves szükségeltetik.)
A lángot visszavettem takarékra, és lefedve kb. 10 percig főztem, amíg az összes vizet magába szívta. Hozzákevertem a kukoricát, átforrósítottam, majd miután lehúztam a tűzről, az apróra vágott snidlinget is elkevertem benne.





6 megjegyzés:

gionetta írta...

Nagy kedvenc nálunk is a vasalt comb. Főleg anyukám nevelte csirkéből. De annak még a melle sem száraz. Jó ötlet a bulgur, még nem csináltam!

Blogkonyha írta...

Sosem sütöttem még így csirkét. Nagyon különleges mód. És milyen jól néz ki!

Csiperke írta...

Próbáld ki, tényleg nagyon finom! :)

Csiperke írta...

Mi nagyon szeretjük a bulgurt, én szívesebben eszem, mint a rizst.

KirályKrisztina írta...

Szia:) Nagyon tetszik a blogod, sajnos csak nemrég bukkantam rá. Arra lennék kíváncsi, ha húst sütök, és szárított majorannával szórom meg, az nem keseredik meg?

Csiperke írta...

Szia! Nem fog megkeseredni. nyugodtan szórd csak meg!
(Örülök, hogy tetszik a blog!:)