Keresés ebben a blogban

2013. május 1., szerda

Pollo al Vino






Az elmúlt két hétben nem sok időm volt a blogra. Új munkahelyem van, az első hétvégémet is végigdolgoztam, így nem sok energiám volt a főzésre. Remélem idővel belerázódok, nem leszek ennyire fáradt, és akkor visszatérhetek a kedvenc elfoglaltságomhoz. Most a munka ünnepén azt ünneplem, hogy nem kell dolgoznom, és süthetek-főzhetek kedvemre. :))

Ennek a dallamos hangzású ételnek az alapja a csirke és a bor. A további hozzávaló az "ahány ház annyi szokás" kategóriájába tartozik. Nem találtam két egyforma receptet, van aki hagymán és fokhagymán kívül semmi mást nem tesz bele, míg mások olívabogyóval, gombával, mazsolával vagy répával teszik izgalmasabbá az ételt. Akár így, akár úgy készítjük, ez egy nem sok munkát igénylő, mégis fantasztikusan finom étel, amivel a vendégeinket is el tudjuk kápráztatni. Én így készítettem:

 Hozzávalók:
4 db csirkecomb
20 g vaj + 1 ek olívaolaj
1 nagy fej hagyma
4-5 gerezd fokhagyma
1 nagy répa
3-4 dl száraz vörösbor
1 ek vörösborecet
1 tk méz
1 tk őrölt kömény
só, bors
1 tk keményítő

A csirkecombokról lehúzzuk a bőrt, kettévágjuk, majd sózzuk és borsozzuk. A vaj és olaj keverékét egy magas falú serpenyőben felhevítjük. Elkeverjük benne a köményt, majd belefektetjük a csirkecombokat, és megpirítjuk mindkét oldalát. Amikor az egyik oldal megpirult megfordítjuk, és hozzáadjuk a felkockázott hagymát és a zúzott fokhagymát. Ha a csirke másik oldala is szépen megpirult, hozzáadjuk az apró kockára vágott répát, és felöntjük a borral. Ízesítjük a mézzel, ha szükséges még sózzuk és borsozzuk. Lefedve pároljuk amíg a csirke teljesen megpuhul. A csirkét kivesszük, a visszamaradt szószba belekeverjük a keményítőt, (amit előzőleg kevés vízzel simára kevertünk), és 1 perc alatt besűrítjük. Tálalásnál a húst meglocsoljuk a vörösboros szósszal. Köretnek rizs, főtt krumpli vagy tészta illik hozzá. Én bulgurt főztem mellé.





4 megjegyzés:

Ízek és ötletek írta...

Kedves Csiperke, kérlek néz be hozzám az "Ízek és ötletek" blogra, mert van egy kis meglepetésem számodra !

Üdv: Bori

http://gasztrosarok.blogspot.hu/2013/05/best-blog-dijak.html

Juditka írta...

Hű,ennyi bortól igazán finom lehet:) hát még bulgurral, én is nagyon szeretem.

EvaCs írta...

Miután egész héten erre gyúrtam ma megcsináltam. FANTASZTIKUS étel! Zamatos, enyhén fűszeres, alig lehet abbahagyni :-). Bulgurral csináltam én is - tökéletesen megy hozzá.
Nagyon köszönöm, hogy megosztottad.

Csiperke írta...

Örülök, hogy nektek is ízlett! Nálunk is bekerült az abszolút kedvencek közé. :)