Keresés ebben a blogban

2013. február 2., szombat

Zöldségeken párolt göngyölt császár







Végre van netem! Két hét várakoztatás után megkönyörült rajtunk a T-Home, és átkötötték a szolgáltatást.
Hálás vagyok az öcsémnek, hogy ez idő alatt nem hagyta magára a blogot, és fantasztikus finomságokat posztolt, aminek mindegyikéből volt szerencsém enni. Jó is egy ilyen öccs a háznál. :))
Na de akkor jöjjön az első recept az új konyhából, ami igazából nem is új, mert amíg a nővéremék laktak itt, addig is heti rendszerességgel sürögtem-forogtam, főzőcskéztem itt.

Próbálom rávenni a nővéremet, hogy hagyjanak fel a felvágottak fogyasztásával, és helyette készítsen szendvicsbe való húsokat ő is. Azt mondja, hogy unalmas mindig sült húst enni. Nos, én bebizonyítom neki, hogy a húsokat annyi variációban lehet elkészíteni, amit lehetetlen megunni. Most éppen csodaszép göngyölt császárt vettem akciósan a Sparban. Először valami ropogós sültet terveztem belőle, de ahogy nézegettem a szép formáját szinte kiáltott, hogy felvágottat készítsek belőle. Így is tettem, és abszolút nem bántam meg. Nagyon vékonyan fel lehet szeletelni, az íze meg valami csoda. Szétomlik a szájban, mintha puha pástétomot ennénk. A munka vele maximum 10 perc, úgyhogy a testvérem sem hivatkozhat arra, hogy nincs ideje elkészíteni…

Hozzávalók:
1 kg göngyölt császár
25 dkg hagyma
25 dkg sárgarépa
15 dkg fehérrépa
4-5 gerezd fokhagyma
só, bors, majoranna, kakukkfű
1 ek kacsazsír
0,5 l víz (vagy húsleves)






A kacsazsírral kicsit kikenjük az edényt, és ráhalmozzuk a durvára vágott zöldségeket. Sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük majorannával és kakukkfűvel. A húst is bedörzsöljük sóval, a zöldségágyra fektetjük és felöntjük vízzel. Lefedve alacsony lángon pároljuk, amíg a hús teljesen megpuhul. Közben időnként megforgatjuk (20-30 percenként), hogy minden oldalon egyformán érintkezzen a zöldségekkel, és jól magába szívja az ízüket. (Nem néztem pontosan az időt, de kb.1,5-2 óra alatt lett kész.)
A húst kivesszük, és a visszamaradt zöldségekről elforraljuk a vizet. A zöldségeket összeturmixolva szendvicskrémként használhatjuk a hús mellé, de egyfajta gulyáskrémként használhatjuk levesekhez, pörköltekhez is.







16 megjegyzés:

Winebeershoot írta...

Jól néz ki.

Csiperke visszatért! :)

Csiperke írta...

Jaja, de azért Winebeershoot se vonuljon vissza! :)

Névtelen írta...

Üdv újra a virtiben!
Néhanapján kölcsönadhatnád az öcsédet, de te sem jönnél rosszul, ami a konyhafrontomat illeti :)

Csiperke írta...

Jó pénzért viheted...:)))

Blogkonyha írta...

Örülök, hogy vagy újra! A blogod nem aludt, a tesód szuper recepteket hozott közben is. Sosem vettem még ilyen húst, de nagyon guszta így elkészítve. A püré pedig hatalmas ötlet!

Csiperke írta...

Köszi! :) Én is most először vettem, de az biztos, hogy nem utoljára, mert nagyon finom volt!

gionetta írta...

Jaj, de jó, hogy visszajöttél! Vagyis, hogy itt vagy! Van egy korszakalkotó ötletem: szerintem posztoljon egyik nap az öcséd, másnap pedig Te! No, mit szólsz hozzá? :-))

Csiperke írta...

Pont ezt szeretném én is! De sokszor hónapokig kell neki könyörögni, hogy posztoljon valamit. Csak olyankor veszi rá magát, ha én valamiért inaktív vagyok. (Nethiány, isiász, stb.) Bárcsak aktívabb lenne, mert én is nagyon szeretem azokat az ételeket, amiket ő főz, és sokat tanulok tőle.

Juditka írta...

Göngyölt császárt,már láttam a hentesnél, de még sosem vettem én sem. Jó ötlet így csak zöldségekkel együtt sütni:)Aranyos a vigyorgófej, de én akárhogy próbálom, nem sikerül ilyet kitennem a blogra!

Névtelen írta...

Csóró vagyok mint a templom likas zsebű egere, így erről a bizniszről most lecsúsztam Csiperke :/

Csiperke írta...

Pedig egy kis extra bevétel nekem is jól jött volna.:))

Csiperke írta...

A vigyorgó fej az öcsém logója, másként a blogra sajna ilyeneket nem lehet kitenni tudtommal.

heti menük írta...

Örülök, hogy visszatértél! Imádom a receptjeidet és kezdek az öcséd receptjeinek is nagy rajongója lenni (csokitorta evör, Bailey's-es krémes...):) Ez a recepted is tuti! És a zöldségek felhasználása--- világbajnok!!!

Csiperke írta...

Köszönöm! :) Az öcsém receptjeinek én magam is nagy rajongója vagyok. Évekkel ezelőtt az általa készített finom ételek hatására hagytam magamban is felszabadulni a kreatív ént, és tértem le a hagyományos étkek jól kitaposott útjáról...:)

Névtelen írta...

Ha beleegyezik tedd fel egy (egynapos) "konyhai aukcióra"
;) tuti tolonganának érte a csajok :D

Timesz írta...

No ez cudar jól néz ki...befogadnám felvágott helyett. Majd vadászok császárhúst valahol.