Keresés ebben a blogban

2012. október 25., csütörtök

Ropogósra sült rozmaringos csirkecomb petrezselymes burgonyával





Ezt az egyszerű, de annál finomabb csirkét még szombaton csináltam. Hosszú évekig a korszellemet követve a csirkét megfosztottam a zsíros bőrétől, magamat pedig az élvezettől. Mióta a zsír már nem ellenségem, újra élvezem a ropogós bőr fantasztikus ízét.

Hozzávalók:
csirkecomb (Tetszés szerinti mennyiségben. Én nyolcat sütöttem:))
2-3 evőkanál olvasztott kacsazsír
só, bors, rozmaring

kb. 1 kg krumpli
2 evőkanál kacsazsír
egy csomag petrezselyem
só, bors

A combokat besóztam, borssal és rozmaringgal fűszereztem. Egy tepsit megkentem olvasztott zsírral, és beletettem a combokat. Felülről is meglocsoltam egy kis kacsazsírral, és lefedve a hűtőbe tettem egy éjszakára. Másnap a tepsit fedés nélkül a 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. Amikor a combok megpuhultak, néhány percre feljebb vettem a hőmérsékletet, amíg a bőr is szép ropogósra sült.
A megpucolt krumplit felkockáztam. Egy edénybe kevés kacsazsírt hevítettem, átforgattam benne a krumplit, majd lefedve alacsony lángon sütöttem tovább. Amikor a krumpli megpuhult, sóztam, borsoztam, és magasabb lángon picit még pirítottam. Megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel, és alaposan átforgattam a krumplit, hogy mindenhova jusson, és lehúztam a tűzről. Házi kovászos uborkát ettünk mellé.







6 megjegyzés:

Éva írta...

Mennyei a látványa, nagyon finom lehetett! Rozmaringgal még nem fűszereztem eddig ! Talán ezután megpróbálom biztos hogy finom ízt ad a húsnak!

Blogkonyha írta...

Holnapra hasonlót terveztem... nagyon guszta, jó a fűszerezés!

Juditka írta...

Én is sokszor készítem rozmaringgal,egyszerűen csak teszek pár szál rozmaringot a hús mellé. Fantasztikus az aromája:)

Csiperke írta...

Próbáld ki, nem fogod megbánni!

Csiperke írta...

Köszi! Majd meglesem a tiédet is...:))

Csiperke írta...

A rozmaring a második kedvencem a majoranna után.. :))