Keresés ebben a blogban

2012. július 26., csütörtök

Padlizsános bolognaival töltött cannelloni



   Viszonyom a bolognaival nem újkeletű, az egyik kedvenc ételem, ami miatt egyáltalán elkezdtem főzni. Régóta készítem és ilyen-olyan befolyások alapján a recept folyamatosan alakul, változik, finomodik. Tisztában vagyok vele, hogy az eredeti bolognai nem így készül, de nincs is fényévekre tőle. Eredetileg a bolognai raguba nem kellenek zöldfűszerek, valamikor ki is hagyom őket, de legtöbbször teszek hozzá babért, rozmaringot és oregánót. Az esetek többségében vörösborral készítem, de a száraz fehérbor is megfelelő karaktert ad neki. Tejet néha teszek bele, néha nem, ha igen, akkor a végén adok hozzá egy dl-t. (Leginkább akkor adok hozzá, ha lasagne-hoz készítem.) Szóval, most épp itt tart az én bolognaim, amit jelen esetben egy kis padlizsánnal kiegészítve töltöttem cannelloni tésztába.


Hozzávalók:

0,4 kg darált marha- és sertéshús vegyesen
1 fej hagyma
10 dkg sárgarépa
5 dkg zeller
1 ek sűrített paradicsom
0,5 l passzírozott paradicsom
1 dl száraz vörösbor
3 ek vaj
3 ek olivaolaj
1 db babérlevél
kevés rozmaring, oregáno,
só, bors


1 közepes padlizsán
5 ek olivaolaj


25 g liszt
25 g vaj
4 dl tej
só, bors, szerecsendió


18-20 db cannelloni

20 dkg reszelt sajt


   Bolognai ragu:
   A felkockázott hagymát a vajon és olajon megfonnyasztom. Hozzáadom a lereszelt vagy apró kockára vágott sárgarépát és zellert, a babérlevelet, picit megpirítom. Hozzáteszem a darált
húst. Nagy lángon addig keverem folyamatosan, amíg el nem veszti a nyers színét, így elkerülve, hogy összeálljon. Ha lepirult, hozzáadom a sűrített paradicsomot, ezzel is még kicsit átpirítom, majd jöhet a bor. Ha a bor elpárolgott, hozzáöntöm a passzírozott paradicsomot és 2-3 dl vizet. Sózom, borsot török rá, beleteszem a rozmaringot és az oregánót. Lefedve, nagyon kis lángon főzöm kb. 1,5-2 órát, vagy amíg igazán sűrű nem lesz.

   A padlizsánt felkockázom és az olivaolajon megsütöm. Ezt a kész bolognai raguhoz keverem. Habzsák segítségével betöltöm a cannellonikat és egy kivajazott tepsibe fektetem őket. Besamelt készítek. A vajat felmelegítem, hozzákeverem a lisztet, majd folyamatos keverés mellett öntöm fel a hideg tejjel. Sót, borsot adok hozzá és reszelek bele egy kevés szerecsendiót. Forrás után még kis lángon egy-két percet főzöm, majd ezzel öntöm le a tésztát. Fóliával lefedve 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöm. A fóliát levéve megszórom reszelt sajttal és visszatéve addig sütöm, amíg a sajt rá nem pirul.


5 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Imádom a canellonit is meg a bolognait is. Valamikor régen már készítettem ilyesmit de a csodaguszta képeket látva, azt hiszem újráznom kell.

Winebeershoot írta...

Hát, legyen az bármilyen tésztával is, keverve vagy besütve, a bolognai számomra megunhatatlan finomság. Nemsokára én is újrázok. :)

heti menük írta...

Imádnivalóan finom lehet! A padlizsán és a bolognai ragu együtt szerintem mesteri párosítás! Abszolut el tudom képzelni a finom ízeket, pláne így, cannelloniba töltve:)

gionetta írta...

Csak egyszer töltöttem meg cannellonit, azt valamilyen padlizsános raguval,de nagyon vitte e primet otthon. Ezt is érdemes lenne kipróbálni! Biztos nagyon finom. :-))

Blogkonyha írta...

Tök jó! Nagyon szeretem ezt a tésztát is, habár ritkán jutok hozzá...Még nincs is ilyen tésztás receptem a blogomon...:O) Guszta!