Keresés ebben a blogban

2012. június 14., csütörtök

Szalonnás-zöldséges rakott krumpli





Volt némi maradék főtt krumplim, ezért gondoltam, hogy csinálok egy kis rakott krumplit. Mérhetetlen lustaságomban viszont nem volt kedvem tojást főzni, és kolbász sem volt itthon. Viszont volt finom hagyományos füstölésű házi kolozsvári szalonnám, és rengeteg friss paradicsom, paprika és hagyma.
Így a hagyományostól eltérő, ámde rendkívül finom rakott krumplit sikerült összehozni belőle.
Kicsit lecsós feelingje van, igen nehéz abbahagyni...

Hozzávalók:
70 dkg főtt burgonya
2-3 dkg mangalica szalonna
15 dkg kolozsvári szalonna
1 nagy fej főzőhagyma
1 paradicsom
1 paprika
4 dl tejföl


















A mangalica szalonnát felkockáztam, és zsírjára sütöttem. Beletettem a felszeletelt kolozsvári szalonnát is, és picit átpirítottam. A szalonnákat kivettem, és félretettem. Egy kevés zsírral kikentem egy jénai alját, és a maradék zsíron megfonnyasztottam a hagymát. A továbbiakban úgy jártam el, mint a hagyományos rakott krumplinál: egy sor krumpli, megsózom, rá a hagyma, majd paradicsom, paprika, szalonna, tejföl, és így tovább, amíg tartanak a hozzávalók...
Előmelegített sütőben lefedve 45 percig sütöttem.







Nincsenek megjegyzések: