Keresés ebben a blogban

2012. május 17., csütörtök

Parajos ricottával töltött cannelloni paradicsommártásban





Még az én spenótutáló férjem is szívesen megette. Igaz, "elfelejtettem" szólni, hogy spenót van benne, ő meg nem is vette észre. :)  Máskor is etettem már vele tejszínes-spenótos tésztát, akkor beköttem a szemét. Az is nagyon ízlett neki. De ha megmondom, hogy spenót, akkor már nem eszi meg. Érti ezt valaki? :))

A recept a Kifőztük magazin májusi számában jelent meg.
Az ételt az öcsém készítette, a fotókat pedig egy kedves barátunk. (http://eskuvoi-fotos.com/)



Hozzávalók 4 személyre:
16 db cannelloni
50 g vaj
10 dkg bébispenót
35 dkg ricotta
3 gerezd fokhagyma
só, bors

a paradicsommártáshoz:
5 dl paszírozott paradicsom
3 evőkanál olívaolaj
6 gerezd fokhagyma
1 dl száraz fehérbor
3 dl víz
egy csokor bazsalikomlevél
só, bors

a tetejére:
10 dkg reszelt sajt





A vajat felhevítjük, rádobjuk a zúzott fokhagymát, megfuttatjuk rajta a spenótot amíg összeesik. Miután kihűlt, hozzákeverjük a ricottát, sózzuk és borsozzuk.
A mártáshoz az olívaolajat felforrósítjuk és egy kicsit megpirítjuk az apróra vágott fokhagymát. Felöntjük a paradicsomlével, a vízzel és a fehérborral. Alacsony lángon a felére visszaforraljuk, ízesítjük sóval, borssal, és beletépkedjük a bazsalikomleveleket.
A parajos ricottát habzsákba kanalazzuk, és betöltjük vele a cannellonikat. A töltött tésztát vékonyan kiolajozott tűzálló tálba fektetjük és ráöntjük a paradicsommártást. Fóliával lefedjük, és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük. Kivesszük a sütőből, megszórjuk reszelt sajttal és visszatesszük fólia nélkül, amíg a sajt rápirul.




9 megjegyzés:

gionetta írta...

Irtó jó kis recept! Így én is megenném a spenótot. Főzeléknek is szeretem, de csak ahogy anyukám készíti. Nekem mindig fű íze lesz, nem is kísérletezek vele.

Seffer Lilla írta...

Csodaszép képek, és mennyei fogás!

Blogkonyha írta...

Ma még nem ettem, ennek a láttán pedig indulok a hűtő felé! Csodás képek, szuper étek! :o)

Heti Menük Tünde írta...

Már régóta szeretnék cannellonit venni, de sehol nem kapok, így az ilyen hasonlóan ínycsiklandó krémeket óriás kagyló tésztába töltöttem. Úgy sem volt rossz, de kipróbálnám már végre a cannellonit is. Hol sikerült beszerezned?...gyönyörűek a fotóid! Még inkább kívánatossá teszik ezt a remek kis ételt:)

Csiperke írta...

A menzás spenótot utáltam, a nagymamám spenót főzeléke viszont fantasztikus volt. Azt hiszem a rengeteg fokhagyma volt a titka. Na meg a mami szíve, amit a legegyszerűbb ételekbe is belefőzött.:)
De én meg sem próbáltam még utánacsinálni...

Csiperke írta...

Köszi! Az érdem a fotósé és az öcsémé!

Csiperke írta...

Hát, jó lenne már nekem is egy jó gép, hogy ilyen képeket tudjak alkotni én is!

Csiperke írta...

Hát, ezt a cannellonit az öcsém hozta Amerikából. Biztos lehet itthon is kapni, ha máshol nem is, webáruházakból lehet rendelni.
Pl. itt: http://www.fuszeraruhaz.hu/index.php?oldal=termek&kategoria=tesztak&o=olasz_cannelloni_tojasos_teszta

Winebeershoot írta...

Off Igazság szerint nem én hoztam, hanem nekem hozták. On
Úgy tudom, a Lidl-ben lehet kapni. Ha esetleg nem jutsz hozzá, akkor pedig elkészíthető lasagne tésztából is, amit viszont mindenhol kapni, illetve házilag is megcsinálhatsz, nem utolsó sorban sokkal olcsóbban.