Keresés ebben a blogban

2012. április 26., csütörtök

Medvehagymás spagetti




A férjem tegnap reggel kiugrott a piacra. Vett egy nagyobb darab finom házi kolozsvári szalonnát, és egy nagy csokor medvehagymát. (Na meg hozott nekem néhány tábla különleges ízesítésű Milka csokit is, de ennek a posztnak most nem ez a témája.:)
Mivel nem volt túl sok időm főzőcskézni, ezért ezeknek az alapanyagoknak a felhasználásával egy gyors tésztát dobtam össze. A férjemnek annyira ízlett, hogy még az én részemet is betermelte. Kérésére ma újra ez lesz a vacsi. :)

Hozzávalók: (elméletileg 2 személyre:)
250 g spagetti
10 dkg kolozsvári szalonna
nagyobb csokor medvehagyma
1 kisebb fej hagyma
2 dl tejföl (20%-os)
2 dl tejszín
pici olaj
só, bors
reszelt sajt a tetejére

A szalonnát és a hagymát is egészen apróra vágtam. Kevés olajon picit pirítottam a szalonnát, majd hozzáadtam a hagymát is. Felöntöttem a tejszínnel és a tejföllel. Megszórtam frissen őrölt borssal és 1-2 percig főztem, amíg kicsit besűrűsödött a mártás. A szalonna elég sok sót kienged magából, úgyhogy a főzés végén sózzuk csak meg, ha szükséges. Miután lehúztam a tűzről, elkevertem benne a felaprított medvehagymát, és hozzáforgattam a megfőtt spagettit. Reszelt sajttal tálaltam

Nincsenek megjegyzések: