Keresés ebben a blogban

2012. február 23., csütörtök

Fehérborban párolt csirkefalatok mazsolás-hagymás rizzsel







Az úgy volt, hogy férj vett 10 kg csirkefarhátat a kutyáknak. Többször előfordult már, hogy irigykedve nézte a kutyáknak főzött farhátat, mert nagyon szereti a csontos húsokat. Most nem állt meg a sóvárgásnál, látva, hogy a farhát jó húsos, gyorsan döntött. Közölte, hogy ebből vág ki magának húsosabb csontokat és azt legyek szíves megcsinálni neki. Végül a 10 kg farhátból kétszer egy kg húst tettünk el magunknak. Az egyik adagból pörköltet terveztem, a másikból pedig ez az étel kerekedett. Természetesen csirkemellből, vagy combból is elkészíthető.


A medence-részről vágta ki ezeket a gyönyörű húsdarabokat:




Hozzávalók:
Kb. 1 kg csirkehús (tetszés szerint)
3 ek olaj vagy zsír
2 dl fehérbor
1 dl húsleves (vagy víz)
curry
cayenne bors
feketebors

Köret:
40 dkg rizs
10 dkg mazsola
2 nagyobb fej lilahagyma
kevés olaj
2 ek balzsamecet
szegfűbors
só, bors


A húsdarabokat befűszereztem. Egy nagyobb serpenyőben olajat hevítettem és kicsit megpirítottam rajta a húsokat, majd felöntöttem a borral és a húslevessel. Közepes hőfokon pároltam fedő alatt amíg a hús megpuhult. Akkor levettem a fedőt, feljebb vettem a lángot, és amikor elpárolgott az összes lé, a visszamaradt olajban a húsokat még egy kicsit lepirítottam. Finom omlós husika lett belőle.

Egy teflon edényben kevés olajat melegítettem és felszeletelt hagymát megfonnyasztottam. Aláöntöttem a balzsamecetet, még egy percig sütöttem, majd kiszedtem az edényből. Utánaöntöttem még egy kis olajat és kicsit pirítottam rajta a rizst és a mazsolát. Felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel, sóztam, borsoztam és beledobtam 4 szem szegfűborsot. Amikor felforrt lejjebb vettem a lángot, és fedő alatt megpároltam a rizst.
A szegfűborsot kidobtam belőle (fennmarad a tetején ha nem kavargatjuk főzés közben a rizst) és összekevertem a lilahagymával.

Ha minden igaz, akkor holnap az öcsém posztol valami finomságot...


                                





5 megjegyzés:

Petra írta...

Jól hangzik. Tetszik a tálalásod. :)

Csiperke írta...

Köszi Petra! :)

Éva írta...

Nagyon fincsi lehet guszta! Különleges a rizs elkészítése is, mitagadás, szívesen megkóstolnám remélem a kutyák nem morognának rám?:) Imádom a far-hátat a húslevesbe legtöbbször azt veszek! Várom hogy az öcséd mi szépet fog hozni!

Csiperke írta...

A rizsről csak annyit, hogy mi nem tudtuk abbahagyni. Persze a husi is finom volt.:)
A kutyáink jólneveltek, csak egymásra morognak.:)
Én már láttam a képeket, remélem ma megírja hozzá a posztot is...

Seffer Lilla írta...

Hát azt hiszem adtál nekem egy újabb ötletet...:) Ez a rizs...:) Nagyon szuper, holnap azt hiszem el is készül!