Keresés ebben a blogban

2011. június 4., szombat

A legfinomabb pácolt csirkemelles szendvics tönkölyzsemléből







Ebben a szendvicsben az a jó, hogy ami belekerült, az mind egytől-egyig egészséges. Saját sütésű a tönkölyzsemle és saját készítésű a majonéz is. Messze finomabb, mint egy McDonaldos förmedvény, pedig sajnos azt is nagyon szeretem, bár igyekszem távoltartani magamat tőle...

Hozzávalók 4-5 zsemléhez:
1 csirkemell
1 evőkanál balzsamecet
fél evőkanál worchester szósz
1 dl olaj
Lucullus gyros fűszersó (Fokozatosan szórtam a pácléhez, közben kóstolgattam, hogy elég sós-e...)

4-5 db zsemle (kb 105 grammosak voltak)
2 paradicsom
2 paprika
kb. 1 evőkanál házi készítésű majonéz
kb. 10 dkg sovány Óvári sajt

A szendvicsbe kerülhet még természetesen salátalevél, hagyma, retek, uborka, de én most csak paradicsomot és paprikát tettem bele.

A csirkéhez a páclevet összekevertem, a csirkét kettévágtam, beleforgattam a páclébe, és néhány órára a hűtőbe tettem.
Egy serpenyőt felmelegítettem, beletettem a két fél csirkemellet, és pár percig mindkét oldalát pirítottam.
Hozzáöntöttem a maradék páclevet, felöntöttem annyi vízzel, hogy a csirkéket félig ellepte. Fedőt tettem rá, és visszavettem a hőfokot. A melleket addig pároltam, amíg megpuhultak, majd felszeleteltem.
A zsemléket kettévágtam, mindkét felüket belemártottam a serpenyőben maradt olajos páclébe. Megpakoltam a hússzeletekkel, meglocsoltam majonézzel, ráhalmoztam a sajtot és a zöldségeket. Soha többet nem megyek mekibe...





3 megjegyzés:

Belly írta...

Ó,nagyon guszta,most szivesen elfogadnám :-)

babette írta...

Ezek után nem is csodálkozom...klassz , mint minden recepted. nem győzöm mentegetni őket, csak legyen időm elkészíteni:))), de majd a nyári szünetben mindent bepótolok...

Csiperke írta...

Köszönöm! :))