Keresés ebben a blogban

2011. április 26., kedd

Pácolt csirkemell wokban üvegtésztával és grillezett jégsalátával





Lakásfelújítunk, úgyhogy mostanában csak gyors ételekre lesz időm, már ha egyáltalán fogok tudni főzni. A gyorsaság jegyében készült ez a wokos étel is.

Még nem ettem üvegtésztát, éppen itt volt az ideje, hogy kipróbáljam. A tészta nem volt rossz, a férjemnek nagyon ízlett, de én nem találtam benne semmi különlegeset, más tésztával is éppen ilyen finom lehetett volna ez az étel. Mivel csak 100 gr üvegtésztám volt itthon, ennyi került bele, de 200 gr tésztát is nyugodtan elbírt volna.
A csirkemellhez a pácot Lúdanyótól lestem el, bár néhány apróságon változtattam. Ő friss gyömbért használt a páchoz, én szárítottat tettem bele, mert a friss kellett a gyömbéres teámba. (Az utóbbi napokban nagyon rákattantam a gyömbéres teára...) Nem volt itthon édes chili szószom sem, ezért mézet használtam helyette, és tört chilipaprikát. A végeredmény így is nagyon finom lett. Picit csípős, de éppen csak annyira, hogy én is meg tudjam enni.
A grillezett saláta ötlete a TvPaprika "Ászok a konyhában"  c. műsorából származik. Ott fejes salátából készült, de jégsalátával is nagyon finom lett.

Hozzávalók:
1 csomag 100 gr-os üvegtészta
20 dkg apró csiperkegomba
1 lilahagyma (vagy fél póréhagyma)
1 sárgarépa
olaj
só, bors
1 kisebb csirkemell
A páchoz:
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál ketchup
2 evőkanál méz
1 kávéskanál tört chilipaprika
1 kávéskanál őrölt gyömbér
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál olaj

fél jégsaláta
olaj
balzsamecet
só, bors

A csirkemellet megmostam, és vékonyan felcsíkoztam. Összekevertem a páclé hozzávalóit, beleforgattam a húst és 1-2 órára a hűtőbe tettem.
Egy fazékban vizet forraltam, és mikor már forrt a víz, beledobtam az üvegtésztát, és 5 másodperc múlva már le is szűrtem.
A wokot 2 evőkanál olajjal felhevítettem, rádobtam a répát, a gombát majd a hagymát, sóztam, borsoztam, és roppanósra sütöttem. Kiszedtem az edényből, és félretettem.
Következő lépésben a csirkemellet pirítottam meg. Miután a hús megpuhult, visszaöntöttem a zöldségeket, hozzátettem a tésztát is, majd alaposan átforgattam az egészet. Még két evőkanál szójaszószt öntöttem hozzá, és kóstolás után sóztam egy picit. A szójaszósszal és a tésztával még egy percig pirítottam.

A salátát nagyobb darabokra vágtam. Két evőkanál olajat összekevertem 2 evőkanál balzsamecettel, sóztam, borsoztam, és tettem bele egy pici édesítőszert is. Megkentem ezzel az öntettel a salátákat, és forró serpenyőben mindkét oldalukat kicsit megpirítottam. A forgatásnál vigyázni kell, nehogy a saláta szétessen. (Én két nagyobb kiszedőlapátot használtam a művelethez.)
Tálaláskor a maradék öntettel meglocsoltam a salátát.

4 megjegyzés:

Adél írta...

Olyan guszta az a grillezett saláta,szívesen megkóstolnám.
Sok erőt,ötletet a lakásfelújításhoz.Azért még főzz és posztolj:)

Csiperke írta...

Köszönöm! Ha a káosz eléri a konyhát is, akkor lesz végem...:)
A grillezett saláta már Tv-n keresztül is finomnak nézett ki, és egyáltalán nem okozott csalódást, úgyhogy máskor is csinálok majd.

Daisy írta...

Te tudsz pálcikával enni?
Én több, mint húsz éve próbálkozom, de nem megy.
Gusztusosra sikerült ez az étel, lehet, hogy egyszer beiktatom, mert egyszerűnek is tűnik.

Sajnálom, hogy a játék meghívásodnak nem tettem eleget, de sajnos a blog vezetéséhez is kevés az időm. Azért köszönöm.

Csiperke írta...

Pálcikával a férjem tud enni, de én nem. Mondjuk nem is igen szoktam próbálkozni vele...:))
Ez az étel tényleg nagyon hamar készen van!

Az időhiányt abszolút megértem, mostanában én is bajban vagyok az idővel. Valahogy sokkal kevesebb van belőle, mint amennyi kéne.