Keresés ebben a blogban

2011. április 9., szombat

Muffinba töltött vaníliapuding csokigolyóval




Hogy ez nem a világ legszebb sütije? Meglehet. De nagyon finom lett. Tényleg.


A férjem pudingot kívánt. Sima, főzős vaníliapudingot. Nade egy magára valamit is adó gasztroblogger nem csinál sima vaníliás pudingot még akkor sem, ha olyan rövid ideje van a szakmában, mint én. Egy gasztroblogger minimum egy picikét megbonyolítja a dolgot. Éppen csak egy picit. Mondjuk muffinban szervírozza a pudingot. Valahogy így:

Hozzávalók a piskótához:
2 tojás
10 dkg cukor (nálam xylitol)
3 dkg kakaó
50 gr olvasztott vaj
0,5 dl tej
12 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só
1 teáskanál vanília esszencia

csokoládés sűrített tej

Puding:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 evőkanál cukor (xylitol)
4 dl tej

A pudingport a tejjel és a cukorral a szokásos módon megfőztem, és félretettem, hogy picit hűljön.
A piskóta hozzávalóit összekevertem a megadott sorrendben. A muffinformába két evőkanál masszát tettem, erre egy evőkanál pudingot. A hideg csokis sűrített tejből teáskanálnyi gombócokat formáltam, és a puding közepébe nyomtam. 180 fokra előmelegített sütőben kb 30 percig sütöttem.
Ha valakinek nincs kedve csokis sűrített tejet készíteni, az akár jól lehűtött nutellából is elkészítheti a golyókat a sütemény közepére.
Várjuk meg, amíg a pudingos muffin teljesen kihűl, és csak akkor szedjük ki a formából. Még jobb, ha fogyasztás előtt kis időre hűtőbe tesszük.



2 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Ez nálunk is népszerű! :)
http://kreativkonyha.blogspot.com/2011/01/vaniliapudingos-muffin.html#axzz1J6Xghurp

Csiperke írta...

Már megint be lettem előzve...:)
Pedig azt hittem én találtam fel a spanyol viaszt.:)