Keresés ebben a blogban

2011. február 4., péntek

Indiai kenyér tönkölyliszttel





Többször csináltam már indiai kenyeret, és mindig nagy sikert aratott, de most próbáltam először tönkölyliszttel. Ugyanolyan finom lett, mintha csak normál búzalisztből készült vona.
Általában szalonnás tejföllel és sajttal esszük, de most babpürét készítettem hozzá, amihez a mexikóiak biztosan tortillát ennének, én viszont ezt a kenyeret sokkal jobban szeretem.
Ebből a mennyiségből négy nagyobb, vagy hat kisebb kenyér lesz.

Hozzávalók:
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
20 dkg BL80 kenyérliszt
1 bögre tej (2,5-3 dl)
2 teáskanál cukor
1 dkg élesztő
1 teáskanáll só
4 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolaj

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben a cukorral együtt, majd összegyúrtam a liszttel, olajjal, sóval. Meleg helyen duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát picit átgyúrtam, négyfelé vágtam, és 10 percet hagytam még pihenni. A darabokat palacsintasütő méretűre nyújtottam. A palacsintasütőben pici vajat hevítettem, és úgy sütöttem a tésztát, mint a palacsintát. Mivel ennek a kenyérnek magas az olajtartalma, meg lehetne  sütni zsiradék nélkül is, de a kenyérre sült vaj fantasztikus ízt ad neki.

Nincsenek megjegyzések: