Keresés ebben a blogban

2010. december 29., szerda

Ribizlis clafoutis





Le akarom engedni a mélyhűtőt, de előtte a gyorsan olvadó dolgokat még el akarom használni. Volt még fél kiló ribizlim is, amiből valamit kellett csinálnom. Lila Füge blogját olvasgatva bukkantam rá erre az édességre. Villámgyorsan elkészíthető, finom, könnyű desszert.

Hozzávalók:
1/2 kg ribizli
2 kanál nádcukor

2,5 dl tej
10 dkg nádcukor
3 tojás
1 evőkanál olvasztott vaj
4 dkg liszt
3 evőkanál kakaó
csipet só


A ribizlit megszórtam a két kanál cukorral, és megvártam míg kiolvad.
A levével együtt egy jénai alján egyenletesen elolszlattam. Persze akinek van pitesütője, az szerencsés ember, és használhatja azt, de nekem nincs, így maradt a jénai. A többi hozzávalót robotgépbe tettem, összeturmixoltam, és ráöntöttem a ribizlire. 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem.
Egy tábla csokit apróra vágtam, és megszórtam vele a forró süteményt azzal a szándékkal, hogy majd jól ráolvad a tetejére. Nem volt valami jó minőségű, így nem olvadt el, egyben maradtak a csokidarabok. Azért így se volt rossz.:)

Nincsenek megjegyzések: