Keresés ebben a blogban

2010. december 4., szombat

Moscauer, ahogyan én szeretem






Rajongom ezért az édességért, amit a sok diónak köszönhetően akár egészségesnek is nevezhetnék, de igazából nem az. Mert hát ott van a cukor. Bár a cukrot jelen esetben gyümölcscukorra cseréltem, ami azért mégiscsak egy jobb alternatíva, de ugye ott van még a csoki is. Persze érdemes nagy (legalább 70%-os) kakaótartalmú csokit használni, és akkor a háborgó lelkiismeret is kissé lecsillapodik.
Ki fogom fejleszteni a xylitolból készülő, cukormentes csokimázat, de most nem volt türelmem kísérletezni vele. Szombat este egyszerűen rámtört az ellenállhatatlan vágy: édesség kell, de azonnal!
A férjem ki tudja milyen megfontolásból pár hete hazaállított három tábla tortabevonóval. Amikor a miértjét kérdeztem, nem tudott választ adni. Olcsó volt, és különben is jót akart nekem. :))
Szóval valamire el kellett használnom, és így kötött ki a moscauer tetején. Hogy egy kicsit feljavítsam, egy kis kakaót is kevertem hozzá. Aki türelmesebb nálam, megvárja, míg jó minőségű csoki áll a házhoz. Azért így sem lett rossz.:) A férjem azt mondta, hogy ez az egyik legfinomabb süti, amit valaha csináltam.

A neten többféle moscauer recept kering, van amelyikhez kevesebb, van amihez több cukrot írnak. Ezt a változatot nem nevezhetjük az "igazi" moscauernek, mert az igazihoz több cukor kell, és vaj sincs benne.
De ez a változat is nagyon finom, és könnyebb dolgozni vele.
Az eredeti moscauerben kandírozott narancshéj van, de mivel az is egy cukorbomba, én ezt aszalt barackra cseréltem.
Az igazi moscauer recepteje itt.

Hozzávalók:
1 dl tejszín
5 dkg vaj
15 dkg cukor (esetemben gyümölcscukor)
18 dkg durvára tört dió
egy narancs reszelt héja
fél narancs kifacsart leve
8-10 darab apróra vágott aszalt barack
1 púpozott evőkanál liszt.
2 tábla jó minőségű étcsokoládé

Az apróra vágott barackot beáztattam egy órára a narancslébe.
A tejszínt felforraltam, majd hozzákevertem a vajat, a diót, a cukrot, az aszalt barackot, és a reszelt narancshéjat. Amikor újra felforrt, hozzákevertem a lisztet, és folyamatos keverés mellett azzal is összeforraltam.
A masszából diónyi halmokat raktam egymástól távol, (mert sütés közben szétterül), és kicsit ellapítottam. 200 fokosra előmelegített sütőben kb.10 perc alatt aranybarnára sült. Miután kihűlt, a gőz felett megolvasztott csokoládéba mártottam.

Nincsenek megjegyzések: