Keresés ebben a blogban

2013. június 11., kedd

Csirkemell spárgával papírhüvelyben sütve



Papírhüvelyben sütni jó dolog. A hozzávalók szó szerint egymás levében főnek készre, a húsból és zöldségekből kicsöpögő levek remek mártássá alakulnak, és amikor az asztalnál kibontjuk a csomagocskánkat, csodálatos illatok kólintanak fejbe bennünket. Rengeteg variációban állíthatunk össze zöldségeket húsokkal, halakkal, íme az egyik:



Hozzávalók 4 csomaghoz:

4 szelet csirkemell (60-75 dkg)
15 dkg kisebb gomba (nálam barna csiperke)
80 dkg spárga
4 nagyobb szelet sonka (~15 dkg)
15 dkg koktélparadicsom
2 ek olivaolaj
40 g vaj
1 dl bor (a spárga miatt ez most édes szamorodni)
1 csokor apróra vágott petrezselyem
só, bors




Egy serpenyőben felhevítem az olivaolajat, és a csirkemellet oldalanként egy percig sütöm benne, hogy színt és kérget kapjanak. Ha nem elég nagy a serpenyő, akkor több részletben süssük a húst, hogy piruljanak, ne főjenek. A csirkéket kiveszem, sózom és borsozom őket. A visszamaradt zsiradékra öntöm a bort, felforralom, majd félre teszem. A spárgákat, fás végeiket letörve, megpucolom. Kb. 13 cm-es hosszúságúakra vágom őket. (A szár maradékát felhasználhatjuk ragukhoz, salátákhoz, leveshez. Én speciel összepirítottam őket kanálka vajon és olivaolajon egy kis gombával, majd citromlevet, balzsamecetet adtam hozzá, megszórtam petrezselyemmel, elkevertem benne egy jó adag tejfölt. Tökmagos rozs zsemle kísérte... De ez egy másik történet.) A gombákat és a paradicsomokat félbevágom. Sütőpapírból 4 darab 50-60 cm hosszúságú darabot vágok. Félbehajtom, majd ollóval ovális alakúra vágom őket. Összeállítom a csomagot: a papír közepétől kicsit a széle felé helyezem el a spárgákat, erre a gombát és a paradicsomot. Megsózom, megborsozom, petrezselymet szórok rá, meglocsolom a borral, és egy darabka vajat teszek a tetejére. Erre a toronyra ültetem a sonkába csavart csirkemellet. Összehajtom a papírt, majd az egyik sarkától elindulva körben a széleit szorosan felhajtva lezárom. A kész csomagokat tepsire teszem, és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütöm.
 
 
A maradék szaft kitunkolására tökéletes a már említett tökmagos rozs zsemle, aminek receptje egy következő posztban érkezik.
 
 

11 megjegyzés:

heti menük írta...

Épp a minap említette Életem Értelme, hogy szeretne spárgát enni, hiszen (ahogy te is írtad) szezonja van. Mit tesz ilyenkor egy rendes feleség, rohan spárgát venni. Nos, a spárga megvan, már csak egy jó recept kellett, ami szintén megvan. Köszönöm:)

Névtelen írta...

És majd a következő posztban lesz látható a tisztára tunkolt tányér is? Vagy az már a nők, a család dolga, hogy a férfiak után eltakarítsanak : )))

( bocsesz, de ezt a gondolatomat muszáj volt levésnem )

Winebeershoot írta...

Szívesen! Remélem nektek is ízleni fog majd annyira, mint nekem. :)

Winebeershoot írta...

Ejj, na! :) Zseniális agymunkával tökéletesen kigondolt átkötésemet a következő poszthoz secperc alatt lealáztad, de sebaj! :) A tisztára tunkolt tányérról sajnos nincs fényképem, de úttörő becsületszavamra én magam mosogattam el két saját kezemmel. ;)

Névtelen írta...

Mea culpa, mea maxima culpa, de nekem a képről módfelett hiányzott a vizuális látképemen elképzelt zsemlének a szafttal átitatott falatnyi darabja. Ugyanis amikor az egerem haladt lefelé és a tányér üresen került a szemem elé, na azt a látványi csalódást nem kívánom senkinek :( még NEKED sem :) pláne egy ilyen zseniálisan megtervezett fárasztó agymunka után!
De remélem túlzottan nem fáradtál ki, és hamarosan megszületik a rosz, akarom írni rozs zsemle receptposztja is. pláne, hogy a hétvégén végre hosszú idő után péküzemmódra kapcsolok és lehet, hogy a te általad beírt recept alapján én is (kiflit és) zsömlét gyártok.

Winebeershoot írta...

Sajnálom, hogy ekkora csalódást okoztam az utolsó képpel, távol álljon tőlem, hogy bárki vizuális látképét lábbal tiporjam. Szóval két lehetőség van. Vagy használod úgy a képzeletedet, mint Peter Pan a Hook című filmben és előbb-utóbb ott lesz az a szafttal átitatott zsömledarab, vagy pedig mátrixosan olybá veszed, hogy a piros kapszulát kaptad. Welcome to the real world, Névtelen.

A fáradságomat tekintve pedig azt tudom elmondani, hogy annyi szusz még maradt bennem, hogy a hétvége előtt feltegyem a receptet. Akár még holnap is sor kerülhet erre, szóval remélem, rajtam nem fog múlni a hétvégi péküzemmódod. Jó sütögetést!

Blogkonyha írta...

Imádom az ilyen papíros -csomagolós ételeket! Annyira bent marad mindennek az íze. Maga tökély! Látom ízlett! :o)))

Winebeershoot írta...

Igen, finom volt. :)

Névtelen írta...

Respect Winebeershoot!

Hook-on elaludtam, a mátrixot nem láttam, ezek szerint akkor úgy jártam, hogy a 3. fel nem kínált variációt kell választanom, vagyis, ami talán lehet megegyezik a számomra ismeretlen előző kettő valamelyikével?

Köszönöm, hogy a maradék szusszal felvértezve, már ma feltetted a zsemlerecept, habár az élet fura fintora, már dagad a (kifli és) zsemle tésztám, mivel a vendégek meggondolták magukat és délután kopogtatnak, így a recept napolva.

Üdv a Névtelen :)

Timesz írta...

Csodálatosan néz ki!

Winebeershoot írta...

Köszönöm. :)