Keresés ebben a blogban

2013. június 2., vasárnap

Cserépben sült csirkecomb, almás-aszaltszilvás zöldségágyon






Nagyon rákattantam mostanában a római tálra. Egyrészt nagyon finomak a benne készült ételek, másrészt kevesebb a mosogatnivaló, egy edényben el tudom készíteni az ebédünket. (Nem is tudom eddig miért használtam olyan ritkán.)
Aki szereti a gyümölcsös húsokat, feltétlenül próbálja ki, ezt a fantasztikusan finom ételt! Nekünk nagyon ízlett...

Hozzávalók:
4-5 db csirkecomb
0,5 dl olívaolaj
0,5 dl balzsamecet
0,5 dl tokaji aszú (lehet más édes fehérbor is, nekem éppen ez van itthon)
1 ek olvasztott kacsazsír
2-3 gerezd zúzott fokhagyma
2 tk majoranna
só, bors
0,5 kg krumpli
2 savanykás alma
12-15 dkg aszalt szilva
1 sárgarépa
2 közepes fej hagyma

Az olívaolajat kikeverjük a balzsamecettel és a borral. Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a majorannát.
A zöldségeket felkockázzuk, kicsit sózzuk, borsozzuk és betesszük az előzőleg beáztatott cseréptálba az aszalt szilvával együtt. A pác nagyobb részét ráöntjük a zöldségekre és alaposan átforgatjuk. A combokat sózzuk, borsozzuk, és belemaszírozzuk a maradék pácot, majd ráhelyezzük a zöldségágy tetejére. Hideg sütőben kezdjük el sütni fedő alatt. Amikor a hús és a zöldségek is megpuhultak, kivesszük a sütőből a tálat. Kiemeljük a combokat, és a zöldségekhez keverjük a felkockázott almát. Visszatesszük a húsokat, átkenjük egy kis szafttal a bőrüket és visszatoljuk a sütöbe még 10-15 percre, amíg a combokon a bőr szépen megpirul.


2 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nekem is van római tálam és én is ritkán veszem elő. Pedig minden egyes étel után megfogadom, hogy sűrűbben készítem benne az ebédet. Szinte alig kell hozzá zsiradék és fűszer, mert az benne a lényeg, hogy az étel saját íze jön ki jobban a párolás-sütés közben. Én is nagyon szeretem. Nagyon finom lehetett!

trollanyu írta...

Sajnos a római tálat nem tudtam elhozni, hiányzik is:) Szuper ez az étel, én nagyon szeretném, imádom az ilyen párosításokat.