Keresés ebben a blogban

2013. április 8., hétfő

Kipróbáltam, működik: tejeskávé másképp


Kép forrása itt


Nem tudom mások is vannak-e így, de az én agyam sokszor kattog megvalósítást sürgető, ámde totál hülyeségnek tűnő dolgokon. Néhányat ezek közül nem bírok kiverni a fejemből, ki is próbálom, aztán kudarc esetén röhögök magamon, hogyan lehetettem ilyen ostoba. Hiszen ha működne, akkor már feltalálta volna valami okos ember előttem. Ha pedig véletlenül működik, akkor tuti kiderül, hogy ez a módszer eddig is létezett, csak maximum én nem tudtam róla.
Nos jelen esetben fogalmam sincs más is próbálkozott-e a tejeskávé ilyentén előállításával. Ha valaki csinálta már jelezze, és akkor legfeljebb megint kihúzom a nevem mellől a zseni jelzőt.
Senki ne gondoljon ám semmi extrára, a megvalósítás egyszerű mint a pofon. Van nekem egy kis hagyományos, kotyogós kávéfőzőm. Befészkelte magát a fejembe az a gondolat, hogy víz helyett tejet kéne beletölteni. Vettem egy mély levegőt, és kipróbáltam. Gyönyörűen kijött a kávé, ahogy kell. Tejesen. Egy dolgot hagytam csak ki a számításból: azért iszom (sok) tejjel a kávét, mert töményen nekem túl erős. Megkóstolva a tejjel készült presszókávémat, sokkal erősebb volt, mint a vízzel készült, így a tejes kávét is hígítanom kellett némi (sok) tejjel. :))
Most verhetném a fejem a falba, hogy megint hülye voltam, de nem teszem. Ugyanis a tejjel lefőzött kávé jóval zamatosabb lett a vízzel készültnél. A tej nagyon jól kihozta a kávé aromáját, az erős zamat így fantasztikus lágy krémességgel párosul. Aki röviden issza, és szereti az erős kávét, annak a tejjel főzött kávé egészen új perspektívát nyithat.
Néhány napja már így főzöm a kávémat, és mivel sokkal erősebb tejjel főzve, így kevesebb őrölt kávét teszek  kávéfőzőbe. Férj szerint ez azért lehetséges, mert a tej sűrűbb a víznél, nehezebben jut át a kávén, így több aromát gyűjt magába, míg végül kifolyik a csészébe. Lehet, hogy igaza van, de az okok nem is lényegesek csak a végeredmény, ami igen meggyőző.
Próbáljátok ki!
Lehet, hogy mégis zseni vagyok?






14 megjegyzés:

  1. Kedves Erika, ez nem kérdés, hogy zseni vagy-e. Amiket alkotni vagy képes, egyértelmű, hogy zseni vagy! :) Gratulálok! (Bár én annyira szeretem a saját kávémat, hogy azért megmaradok annál... :))

    VálaszTörlés
  2. Kipróbáltam, nagyon finom! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is erősebb lett így a kávéd?

      Törlés
  3. Én nem kávézom, de ez mindenképp korszakalkotó ötlet. És még spórolós is. Én látom látom a tehetséged benned. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahhh, köszönöm!! :)))
      Amúgy kb. egyharmaddal kevesebb kávét használok így. (És kicsivel több tejet:)

      Törlés
  4. Minképpen zseni,az nem kérdés! Micsoda ötlet! Hát csak az a gond, hogy a kotyogot rég nyugdíjaztam, helyette van két kávéautomatánk (kaptuk). Az egyik ugyan készít tejes kávét, de szten a tiéd klasszisokkal finomabb lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kávéautomata, és kettő is? :)) Én nagyon szeretem a kotyogót. Évekig cserélgettük a különböző kávéfőzőket, de végül a kotyogónál kötöttünk ki, mert még mindig ez csinálja a legjobb kávét. (Persze csak a sokmilliós kávégépek után.) Nemrég írta a facebookon egy barátnőm, hogy az indiaiak azért főzik kecsketejjel a teát, mert a tej jobban kihozza a tea koffeintartalmát. Szóval ez lehet a titka a tejes kávémnak is...

      Törlés
    2. Hát igen, jól megy itt nekünk nyugaton! ;-D De nem akartam visszaadni, ha már megdobtak vele. No nem a milliós kategória, bár nem lenne ellenemre. Az bonyolultabbat meg az az igazság, hogy kicsit roggyantam kaptam és én javítottam meg. Szóval ez volt a fizetségem. :-)) De anyáéknál ki fogom próbálni legközelebb! Köszi az ötletet! :-))

      Törlés
  5. A kétszemélyessel kipróbálom...De érdekes! Köszi az információt kávé ügyben! :o)

    VálaszTörlés
  6. Szia, csak szólni szeretnék, ha a fejléc a saját képed, akkor ellopták. Az életünk és ételeink honlap kezdőlapja a Te fényképed két részlete.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem saját kép, hanem egy mindenki számára elérhető háttérkép, úgyhogy nem tőlem lopták. De nagyon köszönöm, hogy szóltál! :)

      Törlés