Keresés ebben a blogban

2013. április 16., kedd

Gyömbéres-citromos csirke







Szeretjük az ázsiai konyhát, az izgalmas fűszerezésű ételeket. Az alap egy Martha Stewart recept, de ő nem használt citromot a húshoz. Megkóstolva a csirkét, nekem ordította , hogy "citromot!" így végül egy fél citrom levét facsartam rá. Határozottan finomabb lett tőle. Ázsiai tészta vagy rizs illik hozzá a legjobban, de a férj krumplit kívánt, úgyhogy azt kapott. Olívaolajos-balzsamecetes jégsalátát ettünk mellé...

Hozzávalók:
1 nagy csirkemellfilé
6-7 dkg friss gyömbér
1 nagy hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek vörösborecet (vagy fehérborecet, esetleg balzsamecet)
2 ek szójaszósz
2 ek cukor
fél citrom leve
só, bors
2 ek kacsazsír

A csirkemellet felkockázzuk, enyhén sózzuk, borsozzuk és közepes lángon, két evőkanál kacsazsíron megpirítjuk. Kiszedjük a húst, és félretesszük. A helyére tesszük a felkarikázott hagymát, az apróra kockákra vágott gyömbért, a zúzott fokhagymát és 6-8 percig pirítjuk. Megszórjuk a cukorral, hozzáadjuk a vörösborecetet és a szójaszószt. Süssük tovább addig, amíg a folyadék besűrűsödik. Ekkor visszatesszük a húst, ráfacsarjuk a citrom levét és az egészet jól átforrósítjuk.


6 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Ha jól látom a fincsi husi alatt karikára vágott sült burgonya van? Micsoda pompás fogás!!!

Édeskonyha írta...

Hmmm... szuper. Kipróbálandó listára téve.

trollanyu írta...

Nagyon az én ízlésemnek való, egyszerű is és finom is:) Az én páromnak is a krumpli a kedvence:)

heti menük írta...

Én is imádom az ázsiai ízeket. Erre a finomságra is vevő vagyok:)

Csiperke írta...

Jól látod...:)))

Csiperke írta...

Nekem is az. :) Bár így nem túl autentikus az étel, de mindenesetre nagyon finom volt! :)