Keresés ebben a blogban

2013. március 9., szombat

Zöldséges-sonkás-sajtos tekercs






Nagyon finom reggelit készítettem pár nappal ezelőtt, amit csupán ötletadás céljából osztok meg. A töltelék szabadon variálható, bármilyen zöldséggel elkészíthető ízlés szerint. Bár meglehetősen felvágott-ellenes vagyok, azért néhanapján én is megkívánom. Ez történt most is, amikor elcsábultam a Sparban egy jó külsejű sonkára. Ez is belekerült a tekercsbe, de őszintén nem sok vizet zavart. Ízben abszolút a zöldségek domináltak, úgyhogy nyugodtan elkészíthető csak zöldségekkel is. Ha marad tészta, tegyük a hűtőbe, egy-két napig nyugodtan fel lehet használni.

Hozzávalók 4-6 tekercshez:
fél adag kenyértészta- én most a rozsos kenyerem tésztáját használtam, de a hamburgerzsömle tésztája is tökéletes hozzá. (Én teljes adagot dagasztottam be, és a másik felét másnap készítettem el ugyanígy)
2 közepes sárgarépa
kb. 1/4 kínai kel
2 fej hagyma
4-6 szelet sonka (elhagyható)
kb. 10 dkg sajt
6-8 ek. snidlinges görögjoghurt (sima tejföllel is helyettesíthető)
szójaszósz (ízlés szerint)
balzsamecet (ízlés szerint)
kevés kacsazsír a sütéshez
só, bors

A megkelt kenyértésztát átgyúrtam és két részre osztottam. Az egyik felét letakarva eltettem a hűtőbe másnapra. A maradékot négy felé vágtam, és gombócokká formáltam. (Nekem jó nagy palacsintasütőm van, ezért négy tekercset csináltam a tésztából. Kisebb palacsintasűtő esetén inkább hat lepényt készítsünk, különben túl vastag lesz a tészta.) Hagytam még egy kicsit pihenni, kelni a tésztát, közben elkészítettem a zöldségeket. (Ha a tészta másik felét másnap használjuk fel, a hűtőben újra meg fog kelni, úgyhogy lehet vele rögtön dolgozni.)
A sárgarépát lereszeltem, a kelt és hagymát felszeleteltem. Egy wokban kevés kacsazsírt hevítettem, és megpirítottam rajta a zöldségeket. Amikor a zöldség kicsit megpuhult, összeesett, sóztam, borsoztam és meglocsoltam némi szójaszósszal és balzsamecettel. A zöldségek ne legyenek túl puhák, úgy finom, ha kicsit még roppanós marad.
A gombócokat palacsintasütő méretűre nyújtottam, és teáskanálnyi kacsazsíron mindkét oldalukat megsütöttem. A lepényeket megkentem a snidlinges joghurttal, rátettem egy szelet sonkát, ráhalmoztam egy adag zöldséget, megszórtam reszelt sajttal, majd feltekertem.






7 megjegyzés:

gionetta írta...

Tényleg finom, reggelire meg különösen! :-))

Santa Izabella írta...

Nagyon jól néz ki! Tuti megcsinálom!

hekvanc írta...

Ezt tutira kipróbálom. Hú, de éhes vagyok! :D

Csiperke írta...

Szerintem nem fogjátok megbánni...:)

Blogkonyha írta...

Én is, én is jövök a receptért! Nagyon tetszik! :o)

Nelli írta...

Ellenállhatatlan!El kell vinnem! :-) Palacsintában már készítettem ilyet, de így is kipróbálom. Köszi

Csiperke írta...

Palacsintát ritkán csinálok sós töltelékkel, max. akkor ha nagyon sietek. Én ezt a kenyérlepényt sokkal jobban szeretem. Próbáld ki, aztán ne szidjál, ha függő leszel te is...:))