Keresés ebben a blogban

2012. június 20., szerda

Röszti szalonnás hagymával





Lehet készíteni nyers vagy főtt burgonyából, én most a főtt burgonyás változatot készítettem.

Hozzávalók:

0,5 kg burgonya
1 nagyobb fej hagyma, felszeletelve
10 dkg kolozsvári szalonna, felkockázva
1 csokor petrezselyem, apróra vágva
tejföl
só, bors
olaj a sütéshez

A burgonyát héjában megfőzöm, de nem teljesen, egy kicsit maradjon kemény. Lehűtöm, megpucolom és lereszelem. Sót és borsot adok hozzá, valamint a petrezselyem felét. Összekeverem, majd kiformázom őket. Kevés olajon mindkét oldalukat megsütöm. A szalonnát megsütöm, majd ráteszem a hagymát és megfonnyasztom. Hozzákeverem a petrezselyem másik felét. Ezzel és a tejföllel tálalom a rösztiket.



8 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Hű, de guszta! A középső képen brutális! :o)

heti menük írta...

Ma két dolgot tanultam: 1. hogyan kell gyönyörűen tálalni és fényképezni ezt az egyszerű és nagyszerű ételt. 2. bár még csak nemrégiben volt az első találkozásom a rösztivel (tehát friss kapcsolatról beszélünk...), de azt nem gondoltam volna róla, hogy főtt krumpliból is el lehet készíteni...:)

Winebeershoot írta...

:D Igen az a röszti egyik alfaja, a rostis brutallus.

Winebeershoot írta...

1. Igazán köszönöm! 2. Bár igazán nagy a hasonlóság (ha nem éppen ugyanarról a dologról van szó, mert azt is elfogadom), de én magamnak szeretem megkülönböztetni a lapcsánkát és a rösztit. Nekem a röszti az a főtt burgonyás változat, ha nyers burgonyából készítem, akkor az lapcsánka, és punktum. Lehet, hogy ez hülyeség, de vállalom. :)

heti menük írta...

Óvatosan bánok a szavakkal, mert valóban új keletű a kapcsolatom a rösztivel, de én úgy tudom, hogy az különbözteti meg a lepcsánkától, hogy nem kell hozzá sem tojás, sem liszt...ha tévedek, én is vállalom:) Egyébként meg tök mindegy, finom és kész!!!

Winebeershoot írta...

Ebben nagy igazság lehet, de árnyalja a képet, hogy láttam már hagyományos svájci röszti receptet tojással készítve. Kétségtelen, a legtöbb helyen anélkül készítik, legyen szó akár a nyers, akár a főtt burgonyás változatról. Talán egy svájci elmondhatná az igazat róla. :) De az is lehet, hogy ők is többféleképpen készítik, mint mi a tradicionális ételeinket. Pl. én soha nem tennék borsot egy pörköltbe, de van aki nemhogy borsot, de még majorannát is tesz bele! Brrr! Persze, neki meg az a világ legjobb pörköltje. :) A tojást leszámítva lehetne még különbség az is, hogy a lapcsánkába a burgonyán kívül más kiegészítők is vannak, hagyma, fokhagyma, de igazából a röszti is készülhet egyéb hozzávalókkal keverve, mint pl. szalonna, sajt, hagyma. Szóval nem tudom a tutit, de ezért is írtam, hogy én a magam számára teszek egy ilyen megkülönböztetést. Persze tudva azt, hogy a nyers lereszelt burgonyából kis vajon vagy olajon megsütött étel is röszti és nem csak a főtt burgonyából elkészített. De a lényeg, ahogy te írtad: tök mindegy, mert finom és kész! Így is, úgy is. :)

Garami írta...

Ahh, be gyönyörűűűű...és milyen finom lehet!!! Ide vele, de most azonnal!

Winebeershoot írta...

Fénypostával küldve. (Remélem ablak nyitva volt.) :)