Keresés ebben a blogban

2012. április 29., vasárnap

Fűszeres bundás csirkefalatok tárkonyecetes salátával





Nemrég az öcsémnél megint hamburgert ettünk, és az egész család egy emberként állapította meg, hogy ez a legfinomabb hamburger volt, amit valaha ettünk. Persze ehhez hozzájárult a házi készítésű hamburgerzsömle is, ami szintén kategóriája legjobbja, de a hús valami fantasztikus volt. Ezt fűszeres bundás csirkét kíséreltem meg most elkészíteni öcsém instrukciói alapján.

Hozzávalók a fűszerkeverékhez:
2 kk majoranna
2 kk rozmaring
1 kk kurkuma
1 kk őrölt kömény
1 kk pirospaprika
1 kk fokhagymagranulátum
1/2 kk kakukkfű
1/2 kk cayenne bors
1/2 kk feketebors
1/2 kk curry
1/2 kk chili
1/3 kk fahéj
1/3 kk gyömbér
csipet szegfűszeg
csipet koriander
(A maradék fűszerkeveréket eltehetjük egy következő alkalomra.)
További hozzávalók: 4 filézett csirkecomb
A panír: liszt, 1 tojás, 0,5 dl víz, 0,5 dl tej
Saláta: fél kínai kel, fél jégsaláta, egy nagyobb retek, fél kígyóuborka, 1 fej hagyma, 1 nagyobb répa
Öntet: 2 evőkanál tárkonyecet, 2 evőkanál hidegen sajtolt olaj (olíva vagy egyéb), 2 evőkanál víz, 1 gerezd zúzott fokhagyma, só, bors, kevés édesítő ízlés szerint
olaj a sütéshez

A combokat kifiléztem, és 4-5 felé vágtam. Besóztam és megszórtam a fűszerkeverékkel.
A tojást kissé felvertem, elkevertem a tejjel és a vízzel. A húsdarabokat először lisztbe, aztán a tojásos keverékbe, majd végül újra lisztbe forgattam. A húst forró olajban, fedő alatt(!) sütöttem meg.
A salátához az öntetet összekevertem, és a felvágott/lereszelt zöldségekre öntöttem.


 






2 megjegyzés:

Lela írta...

Jól hangzik! Lehet kipróbálom majd ezt a fűszerkeveréket.

Csiperke írta...

Nagyon finom! :)