Keresés ebben a blogban

2012. február 26., vasárnap

Habos vaníliás szelet







Az öcsém finomságai után megint én ragadtam magamhoz a klaviatúrát. Míg ő libamájat prezentált, addig én tegnap paprikáskrumplit főztem.:) Régen volt már, jól is esett, de aztán történt úgy este 9 óra tájban, hogy édességet kívántunk, és nem volt itthon semmi. Én valami sütit ettem volna, a férjem pudingot. Muszáj volt valamit csinálni gyorsan, méghozzá úgy, hogy mindkettőnk kívánsága teljesüljön. Mivel tényleg késő volt már, egyszerű sütit akartam összedobni, vékony, nagyon csokis tésztával. Volt még a mélyhűtőben nyáron eltett eper, volt két kósza tojásfehérjém, ezeket is fel akartam használni a sütihez. Végül ez sikeredett belőle.
A férjem odáig volt érte, amikor kérdeztem milyen fantázianéven kéne feltenni a blogra, gondolkodás nélkül vágta rá: "a férjem kedvence". Elég merésznek találtam "kedvenc" jelzővel illetni egy olyan süteményt, amit most evett először, úgyhogy végül a habos vaníliás szelet mellett maradtam.
Igazából az adag egy 22 cm-es tortaformára van méretezve, de tönkrement az ilyen méretű formám, úgyhogy 26 centisben készítettem el. Így kicsit lapos lett, de az élvezeti értékéből ez semmit nem von le.
Egészben sajnos nem tudtam lefotózni, mert este már nem akartam képet csinálni, reggelre meg a fele eltűnt.
A piskóta krémesen csokis, a tojáshab a pudingot krémesíti minden egyes falatnál, és az eper már csak hab a tortán...


Hozzávalók:
100 g étcsokoládé
40 g vaj
0,5 dl cukor
0,5 dl liszt
1 ek tej
1 nagyobb tojás
1 ek bonbonmeggy likőr (vagy rum)

1 cs vaníliás pudingpor
0,5 l tej
3 ek cukor - ebből az egyik kanál vaníliás cukor (házi készítésű, őrölt vaníliadarabokkal)
20 g vaj

2 tojásfehérje
8 dkg porcukor

25 dkg eper



A csokoládét gőz felett felolvasztottam a vajjal és lehúztam a tűzről. Elkevertem benne a tojást, a tejet, a likőrt, majd hozzáadtam a cukrot, és beleszitáltam a lisztet is. A tésztát kivajazott-kilisztezett tortaforma aljára simítottam, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem. (Nálam kb. 20 perc alatt sült meg, de mivel minden sütő más, végezzünk tűpróbát, ha már nem ragad a tészta, akkor készen van.)
Az epret félbevágtam és a kihűlt piskótát megpakoltam vele. A pudingot a szokott módon megfőztem, elkevertem benne a vajat és az epres tésztára öntöttem.
A tojáshehérjét a porcukorral gőz felett kemény habbá vertem. Teáskanállal halmokat tettem a közben kicsit megszilárdult puding tetejére. A sütőt grillfokozatra állítottam, és 1-2 perc alatt megpirítottam a hab tetejét.

8 megjegyzés:

Roza írta...

Csodás!:) Szinte érzem az illatát!

Csiperke írta...

Az illata semmi az ízéhez képest...:))

Seffer Lilla írta...

Eszméletlenül jól néz ki, ma nem akartam édességet készíteni, de azt hiszem nem úszom meg, úgy megkívántam a képeket nézve...:)

Adél írta...

Irtó guszta lett!

Csiperke írta...

Köszönöm! :)

Csiperke írta...

Látod tegnap én sem akartam, a végén meg ez lett belőle...:)

Gabriella írta...

Hűha, ez nagyon jól néz ki, és gondolom u.olyan finom is! :)

Csiperke írta...

Köszönöm, tényleg nagyon finom volt! :)