Keresés ebben a blogban

2011. november 30., szerda

Egyszerű saláta lenmaggal és tárkonyecettel





Délután Dr.Ozz műsorát néztem, ahol a lenmag jótékony hatásait ecsetelték.
Na eddig oké, tudtam én is, hogy a lenmag egészséges, ezért sokszor keverek lenmagot a kenyértésztába. A lenmagnak magas az Omega 3 és Omega 6 zsírsav tartalma, emiatt védelmet nyújt a szív számára, megőrzi az erek rugalmasságát, csökkenti a koleszterinszintet és hatásos a magas vérnyomás kezelésében is. Számtalan további előnye mellett ráadásul a lenmag olcsón beszerezhető, ellentétben a lenmagolajjal. Csak egy valamit nem tudtam: a lenmagot a külső héja miatt nem képes megemészteni a szervezet, így emésztés nélkül egészben ürül. Hmmm... Szóval idáig feleslegesen kevergettem a kenyértésztába. Ezen változtatni kell. (Thank you Dr. Ozz!:)
Megoldás: a lenmagot kávédarálóban le lehet darálni, így már a szervezetünk is elboldogul vele. A darált lenmagot ebben a formában már bátran felhasználhatjuk, például ehhez a pofon egyszerű salátához.

Nálam most ez került bele:
1 pritamin paprika
1 nagyobb fehér retek
1 sárgarépa
1 lilahagyma
öntet:
2 evőkanál tárkonyecet
2 evőkanál hidegen sajtolt olaj (olíva vagy egyéb)
2 evőkanál víz
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 evőkanál darált lenmag
só, bors, kevés édesítő (vagy méz)

Az öntet hozzávalóit összekevertem, és a reszelt zöldségekre öntöttem. (Az öntetet mindig csak közvetlenül fogyasztás előtt öntsük a salátára!)





2 megjegyzés:

Éva írta...

Úgy látom hogy a tömény édesség után koplalsz? Nagyon guszta és finom egészséges ez a salátád!

Csiperke írta...

:)) Éva, teljesen jól látod! Szeretnék fogyni egy pár kilót, mielőtt jön a karácsonyi nagy zabálás...