Keresés ebben a blogban

2011. július 2., szombat

Zöldséges raguleves csirkemellcsonttal






Jó ideje már, hogy nem veszek csirkemellfilét, csak egész csirkemellet, több okból is. Egyrészt olcsóbb, még akkor is, ha kidobom a csontot és a bőrét is. Másrészt viszont soha nem dobom ki a csontot és a bőrét. Ugyanis ezen él a kutyánk. De nem csak a kutya szereti a csirkemellcsontot. A férjem is rajong érte, mint minden csontos húsért. Sokszor bánatosan nézi a fazekat, amiben a kutya mellcsontja fő, és szomorúan fanyalodik rá a csirkemellre, ha már ő csontot nem ehet... Ma megkönyörültem rajta, és neki is főztem mellcsontból egy "kis" levest.





Hozzávalók:
1 kg csirkemellcsont
1 hagyma
4 szál sárgarépa
2 szál angolzeller
60 dkg újkrumpli
50 dkg mirelit zöldborsó
3 púpozott evőkanál liszt
kb. 1 teáskanál majoranna
csipet lestyán

bors (véletlenül elég sok borult bele, de kifejezetten jót tett neki:)
2 evőkanál olaj
1 dl főzőtejszín (10%-os)
citromlé ízlés szerint (Én kb. negyed citrom levét facsartam bele)

A zöldségeket apró kockára vágtam, a mellcsontot feldaraboltam.
Egy nagyobb lábasban felhevítettem az olajat, és megdinszteltem rajta a hagymát. Hozzáadtam a répát, a zellert, és egy kicsit ezt is átpirítottam. Végül beletettem a húst is, és fehéredésig pirítottam.
Megszórtam liszttel, és folyamatos keverés mellett felöntöttem 3 liter vízzel.
Amikor a hús már majdnem megpuhult, hozzáadtam az apró kockára vágott krumplit és a borsót. (Ha friss borsót használunk, akkor a répával együtt az elején tegyük bele a levesbe.)
Sóztam, fűszereztem a levest, és még pár percig főztem, amíg a krumpli és a borsó is megpuhult.
Beleöntöttem a tejszínt, megvártam amíg újra felforr, belefacsartam a citromlét, és lehúztam a tűzről.



9 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta, jó sűrű lett a levesed! A csirkecsont nagyon finom ízt ad neki. Szívesen bevállalnám holnapi ebédnek.

Csiperke írta...

Általában színhúsból szoktam ragulevest csinálni, de őszintén szólva a csont miatt ez sokkal finomabb lett...

Névtelen írta...

Nagyon tetszik a levesed, majd kipróbálom!:)
Nem tudom miért nem jelenik+a nevem...
innen írok: dalma.szirmay7oo@gmail.com

Csiperke írta...

Köszi Dalma!

Tényleg nagyon finom ez a leves, érdemes kipróbálni! A férjem nem tudott betelni vele...:)

Azt én sem tudom miért nem jelenik meg a neved, de ezt már más is jelezte. Talán a blogspot rendetlenkedik megint. Mostanában elég gyakran szokott sajnos. De ha aláírod, hogy "Dalma", akkor tudni fogom, hogy te vagy! ;) Örülök, hogy feliratkoztál te is a rendszeres olvasók táborába!

Névtelen írta...

Szia. Lestyánt még sosem használtam, de majd +nézem, hogy mi az...Nagyon béna vagyok, de gyorsan tanulok...bár azért én is tudok főzni néhány dolgot :) Örülök, hogy sok édességet és zöldséges ételt is látok az oldaladon. Ki-be fogok rohangálni a konyha és a gép között, hogy tudjam mit tegyek...Örülök, hogy véletlenül ide találtam, a lúdláb torta kapcsán...Nagyon szép, tartalmas az oldalad. szia. - Dalma -

Csiperke írta...

Szia Dalma!
Egészen biztosan nem vagy béna! Persze én is annak éreztem magamat, amikor elkezdtem főzni, de nagyon hamar bele lehet jönni. (És én is sokat rohangálok a gép és a konyha között, még most is...:)

A lestyán egy méltatlanul mellőzött finom fűszer, de mivel elég erős az aromája, óvatosan kell vele bánni. Leginkább a levesek (főleg húsleves) készítéséhez használják.
Ha bármilyen kérdésed van, szívesen segítek! :)

Névtelen írta...

Köszönöm a segítséget előre is! Szép napot! :) -Dalma -

Névtelen írta...

Szia, Csiperke! Halászlét kerestem nálad, de nem találtam, "csak" paprikás lisztbe forgatott busát, ami nagyon finom. Tegnap úgy vettünk halat, hogy nem is akartunk, csak sétáltunk a Duna parton és egy pecás felkínálta. Nem tudom milyen hal ez, még él... :) de azt gondolom, hogy halászlének való. Olvastam, hogy Te nem szereted a halat. Mi nagyon szeretjük, főleg, ha nem mi készítjük el...:) De most nekiálltunk volna. Azt hiszem, visszadobjuk szegényt a Dunába...Á, ez csak vicc! Lehet, hogy +sütöm busamódra, ahogy itt Nálad olvastam...Szép napot! -Dalma-

Csiperke írta...

Szia Dalma!
Igen, én a halászlére ránézni sem tudok, pedig a férjem kedvence...
De dunai halat paprikás lisztben megsütni mindig jó választás! :)
De körbenézhetsz a neten, egész biztosan vannak fenn jó halászlé receptek!

Neked is legyen szép napod!