Keresés ebben a blogban

2011. június 1., szerda

Újhagymás-baconos csirkeragu rozmaringos-gombás tejszínes rizzsel





Na ez sem kifejezetten diétás étel, de annyira nem is vészes. Szalonnát direkt olyat választottam, amin alig volt zsír, és tejszínből is 10%-os zsirtartalmút használtam. Így azért mégis barátságosabban hangzik. De a füstölt ízeket annyira szeretem, hogy képtelen vagyok lemondani róla. Amikor kapok szép füstölt sonkát, azzal szoktam helyettesíteni a szalonnát, de ez most nem így történt...

Hozzávalók a raguhoz:
6 db csirkefelsőcomb filé
1 nagyobb csomag újhagyma
kb. 10 dkg kockázott bacon
1 evőkanál balzsamecet
kb. fél evőkanál worchester szósz

bors

A combokat felkockáztam. Egy serpenyőt felhevítettem, és a szalonnából kisütöttem azt a kevés zsírt, ami benne volt. Rádobtam a csirkét, átforgattam, sóztam, borsoztam. Amikor már majdnem teljesen átsült, hozzátettem a nagyobb darabokra vágott újhagymát is. Hozzáöntöttem a balzsamecetet, a worchester szószt, és még pár percig együtt pirítottam, amíg a hagyma kellemesen roppanóssá vált. (de még nem főtt szét.)

Hozzávalók a rizshez:
0,5 kg rizs
0,5 kg gomba (most csiperke)
1 liter víz
fél kávéskanál rozmaring
1 dl tejszín
kis darabka vaj
1 csomag petrezselyem
só, bors

A gombát felszeleteltem, és pici vajon elkezdtem párolni. Amikor már kicsit összeesett, sóztam, borsoztam, és rozmaringgal fűszereztem, és addig pároltam, amíg elfőtte a levét.. Még egy picit pirítottam, majd hozzátettem a rizst, és azzal is még egy percig együtt pirult. Felöntöttem vízzel, sóztam, és fedő alatt alacsony lángon puhára főztem. Amikor már majdnem megpuhultak a rizsszemek, hozzáöntöttem a tejszínt, beletettem a felaprított petrezselymet, alaposan átforgattam, és még néhány percig fedő alatt pároltam, amíg a tejszínt is magába szívta.






Nincsenek megjegyzések: