Keresés ebben a blogban

2011. június 5., vasárnap

Epres csokigolyó





Emailban kaptam egy receptet, (sajnos nem tudom honnan származik) és ezt variáltam át egy kicsit, hogy egészségesebb legyen. Tulajdonképpen egy könnyű, morzsálódós piskótát kell sütni, és ezt összekeverni annyi lekvárral, hogy gombóccá lehessen gyúrni, majd a gombócokat csokiba forgatni. Most vodkából készült vanília esszenciát tettem még a lekvár mellé, de bármilyen alkohol feldobja. (Persze alkohol nélkül is finom.)
Az első adag nagyon hamar elfogyott, úgyhogy másnap már újra csinálnom kellett...

Hozzávalók:
7,5 dkg fehér tönkölyliszt
7,5 dkg zabliszt
1 evőkanál kakaó
8 dkg vaj
10 dkg gyümölcscukor
1 tojás
1 dl tej
1 kávéskanál sütőpor
csipet só

3-4 evőkanál házi eperlekvár (gyümölcscukorral készült)
1 evőkanál vanília esszencia
15 dkg csokoládé (én most diabetikusat használtam)

A vajat a cukorral habosra kevertem, hozzákevertem a tojást is. A sütőport, a sót és a kakaót a liszthez kevertem, és a tejjel felváltva hozzáadtam a vajas cukorhoz. Kivajazott 22 cm-es tortaformában 180 fokon készre sütöttem.
Amikor a piskóta kihűlt, a tésztát összemorzsoltam; a vanília esszenciával és a lekvárral összekevertem, és egynemű masszává gyúrtam. A masszából golyókat formáltam, és vízgőz felet felolvasztott csokoládéba mártottam.
A hűtőbe tettem, hogy hamar megdermedjen rajta a csoki.
Ebből a mennyiségből kb 20 nagyobb dió nagyságú golyó lesz.




Nincsenek megjegyzések: