Keresés ebben a blogban

2011. június 28., kedd

Almás savanyú káposzta csirkemellel



  

Ezt az ételt a testvéremnél ettem először. Ő az anyósától tanulta, az anyós meg valószínűleg a francia barátnőjétől. A libazsír miatt nem kifejezetten diétás darab, de ezt az összetevőt nem érdemes kihagyni belőle, mert a káposztának különlegesen finom ízt ad. Ha valaki mégis nagyon óckodik tőle, használjon helyette olajat.
Ami mégjobban fel tudná dobni, az néhány szelet jófajta bacon a káposzta alá, és a tetejére. Nekem sajnos most nem volt itthon, úgyhogy ez kimaradt. Helyette tejfölt tettem a tetejére...





Hozzávalók:



1 kg savanyú káposzta
1 nagyobb egész csirkemell
2 gerezd fokhagyma
2 fej lilahagyma
1 nagyobb alma
1 nagy pohár tejföl (450gr)
2 teáskanál majoranna

bors
libazsír

A káposztát kicsit kimostam, és jól kicsavaram. Egy nagyobb lábasban 1 nagy evőkanál libazsírt olvasztottam, és a káposztát kissé megpirítottam. Közben hozzáadtam két gerezd fokhagymát, a két teáskanál majorannát, sóztam és borsoztam.
A csirkemellet vékonyan felszeleteltem, befűszereztem (én most gyros fűszersóval, de tetszőlegesen fűszerezhető) és nagyon kevés kacsazsírban mindkét oldalát picit elősütöttem.
Egy nagyobb jénaiba elosztottam a káposzta felét, ráreszeltem az almát, ráfektettem a lilahagymát és a csirkemellet. Befedtem a maradék káposztával, és a tejföllel.
200 fokra előmelegített sütőben fedő alatt 1 órán keresztül sütöttem.
Finom dagasztás nélküli tönkölykenyeret ettünk hozzá. Ez a kenyér önmagában is megérne egy posztot, annyira jó lett. Idáig a DNK nem tudott versenyre kelni a rendes dagasztott kenyereimmel, nem is csináltam túl sűrűn. Most viszont hirtelen ötlettől vezérelve kicsit módosítottam rajta, és hihetetlenül finom lett. De ezt majd tényleg egy következő posztban...




5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Uhhh, ismét ízkavalkád! Era, Te tudsz valamit! ;o)
Ági

Csiperke írta...

Ez a recept nem az én érdemem. Én csak megcsináltam...:)

Éva írta...

Nagyon guszta, muszály vagyok menni ki a konyhába valamit enni mert megéheztem a látványtól!

Csiperke írta...

:))))

Éva írta...

Gratulálok díjad van nálam, gyere vidd el!