Keresés ebben a blogban

2011. május 26., csütörtök

Szalonnás palacsinta







Egész nap nem volt kedvem enni, mert nem voltam túl jól, diétás ételekhez meg pláne nem volt hangulatom. Délután aztán megérkezett az étvágyam. Valami sajtos-tejfölös-szalonnás ételre vágytam, ami hamar elkészül. Akkor jött az ötlet, mi lenne, ha amerikai palacsintát csinálnék, de nem édes tésztával, hanem sóssal. A gondolatot tett követte. Először csináltam ezt a palacsintát, de az is biztos, hogy nem utoljára...

Hozzávalók a palacsintához:
1 bögre liszt (3 dl)
1 bögre tej
2 tojás
2 gerezd reszelt fokhagyma
2 evőkanál szalonnazsír
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál sütőpor

bors

A tetejére
20 dkg kockára vágott kolozsvári szalonna
tejföl
reszelt sajt

Először a szalonnát sütöttem meg, hogy a zsírját fel tudjam használni a palacsintához.
A palacsintatészta hozzávalóit csomómentesre kevertem. A palacsintasütőt felforrósítottam, és kis merőkanállal kerek halmokat tettem rá a masszából. (Amikor a tészta tetején megjelennek a kis buborékok, akkor kell megfordítani.)
A kisült palacsintákat tejföllel kentem meg, megszórtam sült szalonnával és sajttal.

5 megjegyzés:

sedith írta...

Hát, rögtön elájulok! Kész merénylet ellenem most, gyümölcsnapon! Istenien néz ki! JAj, de megkívántam! No, talán majd vasárnap.:)

Kreatív konyha írta...

Rég jártam itt (mentségemre legyen mondva, hogy saját blogomon is), és pont egy ilyen finomság vár???!!! Amikor fogyókúrázom! Nagyon szeretem a sós palacsintákat, és ilyet még nem ettem, ötletes.

Csiperke írta...

:))

Névtelen írta...

Szia Csiperke,
Megcsinaltam, es nagyon finom lett! Koszi a receptet!

Csiperke írta...

Örülök, hogy ízlett!!