Keresés ebben a blogban

2011. május 7., szombat

Samosa darált marhával








Mióta megcsináltam az első csirkés samosát, azóta a rajongói lettünk. Már édes változatban is elkészítettem a tésztát, túróval töltöttem, és úgy is nagyon finom lett. Még adós vagyok magunknak egy zöldséges változattal is, de ami késik, nem múlik.
A mostani változatra nem mondhatom igazából, hogy indiai, (bár a fűszerezése az) merthát ugye az indiaiak nem esznek marhahúst. (Nem is tudják mit hagynak ki, mert a marhahús kitűnően passzol a gyömbérrel és a curryvel... )

Hozzávalók:
1 adag samosa tészta (recept itt)
25 dkg darált marhahús
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
6 evőkanál sűrített paradicsom
1 púpozott kávéskanál curry
1 teáskanál reszelt gyömbér
csipet cayenne bors


Először a tésztát készítettem el, majd letakarva félretettem pihenni.
A hagymát felszeleteltem és kevés olajon üvegesre pirítottam. Beletettem a darálthúst, és fehéredésig pirítottam. Belenyomtam a fokhagymát, fűszereztem, és hozzáadtam a paradicsomot. Addig pároltam, amíg a hús megpuhult, majd lehúztam a tűzről.
A tésztát 16 egyenlő részre osztottam, és mindegyikből kb 12-13 cm átmérőjű kört nyújtottam. A tészták egyik felére egy púpozott teáskanálnyi  tölteléket tettem, ráhajtottam a másik felét, jól összenyomtam a széleket, kicsit megsodortam, és villával becakkoztam.
Forró olajban mindkét oldalukat barnára sütöttem, és papírtörlőre szedtem, hogy a felesleges olajat leitassam.






1 megjegyzés:

Titi írta...

Elhiszem, hogy rákaptatok :) Nagyon jó lehet!