Keresés ebben a blogban

2011. május 30., hétfő

Fűszeres paprikagulyás, ahogy Jamie Oliver készíti




Valamelyik nap láttam Jamie Olivernek egy régebbi műsorát, ahol ezt az ételt készítette, kihangsúlyozva, hogy ez a magyar gulyás. Persze kicsit másképp csinálta, mint ahogyan mi magyarok azt megszoktuk. Ami a legjobban tetszett a receptjében, hogy sütőben készítette el.
Amikor pörköltet, vagy gulyást készítek, mindig tömény pörköltszag lesz a lakásban, hiába van nyitva minden ajtó és ablak. (A szagelszívó meg mintha nem is lenne...) A pörköltszag mindenbe beleeszi magát, ruhába, függönybe, még a hajam is pörköltszagú ilyenkor. Emiatt elég ritkán csinálok, pedig a férjem nagyon szereti. Azt nem mondom, hogy a sütőben készülő étel illatát nem lehetett érezni, de korántsem olyan intenzitással, mintha azt a tűzhelyen készítettem volna. Ezzel a módszerrel többször is fogok pörkölt alapú ételeket csinálni.
Sajnos a gulyásról nem sikerült képet készítenem, mert nagyon hamar elfogyott. Ha legközelebb csinálok, pótolom ezt a hiányosságot.

Hozzávalók: (2-3 személyre)
0,5 kg sertéscomb
2 fej hagyma
3 paprika
1 csapott evőkanál pirospaprika
1 evőkanál pirosarany (J.O. füstölt konzervpaprikát használt, de nekem ez nem állt rendelkezésemre)
1 kiskanál kömény
1 teáskanál majoranna
1 evőkanál vörösborecet
só, bors

A húst megmostam, és felkockáztam. A paprikát felcsíkoztam, a hagymát felszeleteltem.
Egy lábasban kevés olajat melegítettem, rádobtam a paprikát és a hagymát. Kicsit megfonnyasztottam, belekevertem a pirosaranyat, a pirospaprikát, sóztam, borsoztam, fűszereztem majorannával és a köménnyel, majd hozzátettem a húst is. Beleöntöttem az ecetet, és jól átkevertem. Rátettem a fedőt, és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. Kb másfél órán keresztül volt a sütőben, amíg a hús teljesen megpuhult.
Jamie Oliver rizzsel kínálta, mi csak kenyérrel ettük...

1 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Csiperke! Ha jól emlékszem, egyszer elküldtem Neked a Linkwithin használatát. Megtennéd, hogy az e-mailt visszaküldöd nekem, mert valaki más is kérte, és nem akarom újra leírni. Köszi szépen.