Keresés ebben a blogban

2011. május 6., péntek

Csokoládés-szedres-ricottás sütemény





Egy gyors süteményt akartam összedobni, ami pillanatok alatt készen van. Megnéztem mi van a hűtőszekrényemben, és ez lett belőle.
A cukor helyett természetesen most is xylitolt (nyírfacukor) használtam. Aki édesebben szereti tehet bele többet, de én leszokóban vagyok a nagyon édes ízekről, ezért próbálom a cukor mennyiségét minimalizálni.
Szerintem így is elég édes lett, és egy kis porcukorral a tetején lehet még fokozni az édes ízt.

Hozzávalók:
3 tojás
10 dkg xylitol
10 dkg étcsokoládé
5 dkg vaj
20 dkg ricotta
10 dkg liszt
1 evőkanál vaníliás cukor (házi készítésű)
8 gr sütőpor
15 dkg szeder

A tojásokat kettéválasztottam. A csokoládét gőz felett megolvasztottam a vajjal és a xylitollal. Levettem a gőzről és belekevertem a tojások sárgáját és a ricottát. Beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet, majd beleforgattam a vaníliás cukorral kemény habbá vert fehérjét. Óvatosan elkevertem benne a szedret is, hogy a hab ne törjön össze.
Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem (22 cm) és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem.

7 megjegyzés:

Mrita írta...

Hát ez istenien néz ki, meg tudnék enni pár szelettel.

Csiperke írta...

Nekem is vissza kell fognom magamat...:)

Csiperke írta...

Fényképezés közben/után észrevétlenül lecsúszott két szelet...

Adél írta...

Maradt nekem is egy szelet? Nagyon guszta.
Csiperke,hogy haladtok?

Csiperke írta...

Még van egy kevés, jöhetsz...:))

Csak félig lettünk kész, mert a férjemnek rengeteg munkája lett hirtelen, így félbe kellett hagyni a felújítást.
Majd valamikor ősszel befejezzük. De már azért így is sokkal jobb, mint volt.:)

Névtelen írta...

Kedves Csiperke, azt írtad, hogy pillanatok alatt elkészíthető édességet akartál. Mégis mennyi idő alatt lett ez kész? Nekem picit hosszúnak tűnik...
Más: szerinted működik ez tehéntúróval is?
Köszi.

Csiperke írta...

A tésztát megcsinálni 5-10 perc. Ennyit kell vele igazából foglalkozni. A sütési idő kb fél óra, de ez sütőtől is függ. Én nem nagyon néztem az időt, időnként csináltam tűpróbát, és akkor vettem ki a sütőből, amikor már nem ragadt rá a tészta.
Szerintem túróval is működik, sőt miután elkészült, gondoltam rá, hogy túróval is meg fogom csinálni, mert nagyon jó ízt adhat neki a kicsit savanykásabb túró...