Keresés ebben a blogban

2011. április 14., csütörtök

Joghurtos csirke nyárson, egy kis csavarral






Nemrég láttam egy képet, ahol spárga volt pizzatésztába tekerve, és beindult a fantáziám. Én rablóhúst álmodtam a pizzatekercs alá. Bonyolultabbnak tűnik az elkészítése, mint amilyen a valóságban, a végeredmény pedig igazán megéri a fáradozást. Az összetevők egyéni ízlés szerint variálhatók, az én rablóhúsomra most joghurtban pácolt csirkemell, füstölt sonka, gomba, pritaminpaprika, hagyma és feketeerdei sonka került.

Hozzávalók 8 darab rablóhúshoz:

1 db csirkemell
gyros fűszersó (Lucullus-ízfokozómentes)
1 kis doboz natúr joghurt (140 gr)
40 dkg apró csiperke gomba
só, bors
5 dkg vaj a sütéshez
néhány kisebb fej lilahagyma
1 pritaminpaprika
10 dkg füstölt sonka
10 dkg feketeerdei sonka (vagy bacon)

Pizzatészta:
50 dkg liszt
2,5 dl víz
2 dkg élesztő
4-5 evőkanál olaj
1 kávéskanál cukor
1 kávéskanál só

A pizzatészta hozzávalóit egy keverőtálba öntöttem, és sima tésztát gyúrtam belőle, Meleg helyre tettem keleszteni.
A csirkét nagyobb kockákra vágtam, a fűszersóval befűszereztem, ráöntöttem a joghurtot, és 2 órára a hűtőbe tettem.
A megkelt tésztát átgyúrtam, és téglalap alakúra nyújtottam, majd még 20 percig kelesztettem.
Közben a vaj felét felforrósítottam egy serpenyőben, rádobtam a gombát, sóztam, borsoztam, és kicsit megpirítottam. A gombát félretettem.
Ugyanabban a serpenyőben a vaj másik felén a joghurtos húskockákat is átpirítottam.
A paprikát feldaraboltam a sonkával együtt, majd a hagymát karikákra vágtam.
Hurkapálcára felváltva felszúrtam az összetevőket. Egy szelet feketeerdei sonkát ráborítottam a nyársra. A pizzatésztát kétujjnyi vastagra vágtam, és betekertem vele a nyársakat.
200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

Paradicsommártást készítettem hozzá, és abba mártogattam. A joghurtos hús miatt a tészta amúgy sem volt száraz, a férjem mártás nélkül ette...

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Rendszeresen izgalommal nézem a blogod, hogy mikor kerül fel valami, és ezzel is ütöttél. Ötletes, mutatós és ami fontos még hogy biztos finom. Köszi a mindennapi meglepiket! ;o)

Adél írta...

Nagyon ötletes,én is belemártogatnám abba a paradicsommártásba .nyamii..:)

Csiperke írta...

Mártás nélkül a fűszeres-joghurtos csirkeíz dominált, paradicsommal pizzásabb feeling-je volt...

Kreatív konyha írta...

hát ez ismét nagyon ötletes!