Keresés ebben a blogban

2011. március 24., csütörtök

Répás-gombás csirke szójaszósszal, wokban sütve







Minden héten egyszer elmegyek az ikertestvéremhez babázni, amíg ő dolgozik. A babázás igazából már nem a megfelelő szó, hiszen egy érett, okos két és fél éves leányzóról van szó, de mit lehet mondani helyette? Azt még sem mondhatom, hogy "kislányozni" megyek.:)
Mióta elkapott a blogmánia, azóta minden héten sütöttem valami sütit náluk, vagy ritkább esetben főztem. Mondom, a gyerek okos, tudja már helyén kezelni a dolgokat, ha megjelenek, akkor indul a szekrényhez, előveszi a mérleget, a nyújtófát, a szilikon nyújtólapot, és közli: "Sütünk. Te kavarod, te dagasztod, te nyújtod", ami az ő nyelvén azt jelenti, hogy ő akar mindent csinálni. Múltkor odajött hozzám, megszimatolt, és közölte: "Era szagod van!" Kérdeztem tőle, hogy az milyen szag, mire azt felelte: "csoki." Szóval már előtte sincsenek titkaim...:)

Ma reggel úgy mentem el a tesómékhoz, hogy nem volt semmi kész tervem a sütésre-főzésre vonatkozólag, de amikor beléptem megláttam az asztalon egy nyitott Stahl magazint. A nővérem éppen indulófélben volt, úgyhogy futólag odamutatott a magazinra: "azt csináld ma meg" -és tovalibbent...
A recept első olvasásra nagyon egyszerűnek tűnt, aztán második olvasásra is. Ami egy pillanatra elborzasztott, az a szója mennyisége volt. Féltem, hogy túl sok lesz. Tévedtem. Végül az előírtnál még több szója került bele.
Az étel maga nagyon gyorsan készen van, és igazán nagyon finom, ráadásul kevés alapanyag kell hozzá. Nem vagyok kifejezetten Stahl fan, de ez tényleg bejött. Ahogy a kókuszos-lime-os habcsókja és a házi müzlije is. (A gyermek még nem tudja mi a jó, mert a szójás húst egy rágás után kiköpte:)

Hozzávalók:
1 csirkemell
2 nagyobb hagyma
2 nagyobb répa
20 dkg csiperke gomba
6 evőkanál szójaszósz
6 evőkanál olaj

A csirkemellet apró kockákra vágjuk. A répát vékony karikára szeleteljük a hagymával együtt. Ha kisebb fejű csiperkénk van, akkor negyedeljük, ha nagyobb fejek, akkor azt is felszeleteljük.
A wokba öntjük az olajat a szójaszósszal, összekeverjük, és felforrósítjuk. Beledobjuk a csirkemellet, és pirosra sütjük. A megsült húst kiszedjük, és a szójaszószos olajba beletesszük a zöldségeket, és roppanósra sütjük.
Na, valahogy így szól az eredeti recept. Nos, miután kiszedtem a húst, akkor láttam, hogy az összes szójaszószt magába szívta, és csak az olaj maradt ott tisztán. Tehát még legalább három evőkanál szójaszószt utánaöntöttem, mielőtt a zöldségeket beletettem a wokba. Ráadásul a csirkét elméletileg meg kellett volna enyhén sózni, amire nem került sor, mivel a szójaszósztól éppen elég sós lett. De gondolom ezt szójaszósza is válogatja...
Amit legközelebb másként fogok csinálni, hogy a répát előbb beleteszem az olajba, és amikor már majdnem puha, akkor teszem hozzá a gombát és a hagymát, mert azoknak sokkal kevesebb idő kell.
Most mire roppanósra puhult a répám, a gomba és a hagyma összeaszott, pedig elméletileg azoknak is roppanósnak kellett volna maradniuk. Talán ha friss tavaszi répából csináltam volna, az előbb megpuhult volna, de nekem csak téli répám volt. Ettől függetlenül annyira finom lett, hogy ismétlésért kiállt.
Ha a zöldség elkészült, visszaöntjük hozzá a csirkét, és az egészet átmelegítjük. Rizzsel tálaljuk.






8 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Nagyon guszta!

Névtelen írta...

Ez nem csak, hogy guszta, finom is. Megcsinaltam, es nagyon jo :).
Tami

Csiperke írta...

Örülök, hogy ízlett! :)

Névtelen írta...

Én ilyet előszőr egy kinai büfében ettem, és mindig érdekelt hogy vajon mi a recept! Hála neked megtudtam köszönöm. :)

Csiperke írta...

Igazából a Sthal Judit érdeme, de azért szívesen...:)))

Névtelen írta...

A répa rajtam is kifogott.. nem akar puhulni :) de jól néz ki remélem finom is lesz

Józsi írta...

Nagyon finom lett a párom pont így szereti !

Névtelen írta...

Nekem levet eresztett, leves lett belőle 😁