Keresés ebben a blogban

2011. február 12., szombat

Bazsalikomos csirke őszibarackos bulgurral





Nem elég, hogy nagyon finom, ráadásul ennek az ételnek az elkészítése nem vesz igénybe többet fél óránál.

Hozzávalók: (2-3 személyre)
1 csirkemell
szárított bazsalikom
balzsamecet

bors
kb. 5 dkg vaj
4 szelet császárszalonna (elhagyható)

25 dkg bulgur
2 nagyobb aszalt őszibarack
5 dl víz

pici vaj

A bulgurt egy kis darab vajon kicsit megpirítottam, hozzákevertem az egészen apróra vágott aszalt őszibarackot, és felöntöttem vízzel. Megsóztam, és miután felforrt, lehúztam a tűzről. A bulgur 20-25 perc alatt teljesen magába szívja a vizet, és tökéletesen megpuhul.

A csirkemellet megmostam, letöröltem, majd szeletekre vágtam. Sóval, borssal, és bazsalikommal fűszereztem.
A szalonnaszeleteket egy forró serpenyőbe tettem, és mindkét oldalát pirosra sütöttem. A kisült szalonnazsírra rádobtam a vajat, ami átvette a császárszalonnának a zamatát. Miután felforrósodott, beletettem a hússzeleteket, és meglocsoltam kevés balzsamecettel. Amikor az egyik fele már piros volt, megfordítottam, a másik felére is öntötem egy kis balzsamecetet. Fedőt tettem a serpenyőre, így sütöttem még pár percet, hogy a hússzeletek teljesen megpuhuljanak. Ezután még fedő nélkül sütöttem rövid ideig, hogy ez a felük is színt kapjon.

Tálalásnál a bulgurt a szalonnaszeletekre szedtem, és aszalt őszibarackkal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: