Keresés ebben a blogban

2011. január 6., csütörtök

Mandulás-cseresznyés teasütemény




Karácsony óta itt hánykolódott 10 dkg őrölt mandula. Bár most ismét a "próbálok odafigyelni mit eszek" korszakomba léptem, mégsem bírom ki édesség nélkül. Jelen pillanatban elég kevés alapanyagom van itthon, ez bekorlátozta hogy mit, miből és mennyit csinálhatok.
Mivel ez sem egy bevált recept, hanem az itthon talált alapanyagokkal való kisérletezgetés szülte, így a kimenetel is kétséges volt. Nem tudtam, hogy a relatíve sok mandula, és a kevesebb liszt hogyan fog viselkedni, és milyen állaga lesz a süteménynek.
A végeredmény egészen jó lett, finom, omlós teasütemény, bár nem tökéletes. A tökéletestől egyetlen tábla csokoládé választja el, amit ráolvaszthattam volna a tetejére.
A csokoládétól pedig pár száz méter választ el, amit ebben a hidegben nem volt kedvem megtenni a közértig.
Nem csináltam sokat, mondhatjuk azt, hogy ez csak fél adag: 30 db kicsinyke teasütemény lett belőle.
Tényleg nem lett rossz, mert míg térültem-fordultam (éppen ezt a bejegyzést írtam), közben a férjem lenyúlta a majdnem tökéletes kekszeimet, és csak nyolc darabot hagyott nekem. Még jó, hogy én vagyok az édességfüggő...

Hozzávalók:
1 tojás
5 dkg olvasztott vaj
10 dkg darált mandula
2 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölyliszt
3 evőkanál vaníliás nádcukor (elkészítése itt)
csipet só
1 kávéskanál keserűmandula aroma
10 dkg aszalt fekete cseresznye

A hozzávalókat a megadott sorrendben összekevertem, egy sütőpapírral bélelt tepsire teáskanállal kis halmokat raktam, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 percig sütöttem. A halmok között nem kell túl nagy helyet hagyni, mert bár valamennyit nő a sütemény, de nem terül el nagyon sütés közben.


Nincsenek megjegyzések: