Keresés ebben a blogban

2011. január 30., vasárnap

A legfinomabb sültkrumpli





Szinte szégyenlem magamat, hogy egy ilyen egyszerű ételről írok, mint a sültkrumpli. Hiszen sültkrumplit mindenki tud sütni. De sültkrumpli és sültkrumpli között szakadéknyi különbség tátonghat. Nem mindegy hogyan és miben sütjük, mekkorára vágjuk, és persze fontos a krumpli minősége is.
A tökéletes sültkrumplihoz a  krumplit nagyobb hasábokra vágtam, és egy konyharuhában szárazra töröltem. Egy nagy teflon edényben 2 dl kacsazsírt melegítettem, és amikor már forró volt, beletettem a krumplit. A forró zsírban kicsit átforgattam, majd visszavettem a hőt, és fedő alatt, alacsony lángon sütöttem tovább. Időnként óvatosan átforgattam, hogy mindenhol egyenletesen süljön.
Amikor a krumpli megpuhult, maximumra tekertem a hőt, és fedő nélkül sütöttem tovább, amíg színt kapott. Ezzel a sütési módszerrel a krumpli kívül ropogós lesz, belül viszont krémesen lágy. Sokan kétszer sütik a krumplit ennek az állagnak az eléréséhez, de teljesen felesleges a zsírból/olajból ki-be pakolni a krumplit, elég a hőmérsékletet változtatni sütés közben, ugyanaz lesz végeredmény.

Nincsenek megjegyzések: