Keresés ebben a blogban

2010. december 1., szerda

Gyors sajtos pogácsa





Ezt a receptet a nagynénémtől tanultam, rendkívül egyszerű az elkészítése, mégis az egyik legfinomabb pogácsa, amit valaha ettem. Nagy előnye, hogy sokáig eláll úgy, hogy közben nem szárad ki, nem romlik a minősége. Ezt a nagynéném mesélte, nem saját tapasztalat, mivel nálunk mindig pillanatok alatt elfogy, így esélyem sem volt ezt letesztelni. Az eredeti receptben finomliszt van, de én fele-fele arányban szoktam használni teljes kiőrlésű tönkölylisztet és finomlisztet. Ha van itthon fehér tönkölyliszt, akkor csak azt használom.

Hozzávalók:

38 dkg liszt
25 dkg vaj
18 dkg reszelt trappista sajt
2 tojássárga
2 kanál tejföl
csipet só

A hozzávalókat összegyúrjuk, kicsit pofozgatjuk, majd 1 centiméteresre nyújtjuk. A tetejét a tojás fehérjével megkenjük, megszórjuk reszelt sajttal, és pogácsákat szaggatunk belőle. A tepsit kivajazzuk, vagy sütőpapírt teszünk bele. Előmelegített sütőben sütjük.
A receptben említett 18 dkg sajtból tehetünk félre a megszóráshoz, de én nem szoktam elaprózni beleteszem a tésztába mind a 18 dkg-ot, és azon felül reszelek még a szóráshoz. Nagyon finom, ha a tetejére füstölt sajtot teszünk.

Nincsenek megjegyzések: