Keresés ebben a blogban

2010. november 17., szerda

Müzli készítése házilag





Az élelmiszeráruházak polcain számtalan müzliszelettel, dobozos müzlivel találkozhatunk. Ami közös mindegyikben: rengeteg hozzáadott cukrot, sót (!) és tartósítószereket tartalmaznak.
A müzli valóban értékes és tápláló eledel, ha ezeket az összetevőket elhagyva sajátkezüleg keverjük ki magunknak. Próbálkoztam különböző müzliszeletek gyártásával, amelyek szerintem finomak voltak, ám a férjem a megkóstolásuk után csak annyit mondott: "nem sértődöm meg, ha ilyet soha többet nem csinálsz". Szóval több recept kipróbálása után bukkantam rá az "igazira", amit kicsit átalakítottam, és a saját képemre formáltam. Mióta kaptam egy jó aprítógépet, az elkészítése is rendkívül egyszerűvé vált. A tágabb családdal is megosztottam a receptet, ennek következtében többen kóros müzlifüggővé váltak.

Hozzávalók:
20 dkg zabpehely
5 dkg vaj
1 dl agave szirup (vagy méz)
10 dkg mogyoró
10 dkg aszalt sárgabarack
10 dkg aszalt szilva
10 dkg aszalt meggy
10 dkg aszalt fekete cseresznye

A vajat megolvasztom az agave sziruppal, és hozzákeverem a zabpelyhet. A legnagyobb sütőlemezemre sütőpapírt teszek, és szétterítem rajta a zabpelyhet. Előmelegített sütőben 180 fokon 10-15 percig sütöm, míg aranysárga nem lesz. Érdemes többször ránézni, mert nagyon hamar túl tud sülni, és akkor kemény lesz. Közben felaprítom a mogyorót, és teflon serpenyőben pár percig pirítom. A gyümölcsöket is apróra vágom, és mikor megsült a zabpehely, az egészet összekeverem.
Természetesen bármilyen aszalt gyümölcsöt fel lehet használni tetszés szerint az adott mennyiségben, de én cukrozott aszalt gyümölcsöket nem szoktam használni, mivel ebben az esetben pont a cukrot szeretném elkerülni, másrészt szerintem a cukrozot gyümölcsökkel már túl édes is lenne. A mogyoró is felcserélhető tetszés szerint dióval, vagy mandulával, de ezeket szintén jó az aprítás előtt kicsit megpirítani. A müzlit fémdobozban célszerű tárolni, így áll el a legtovább. Nagyon finom joghurtba keverve, de magában kanalazgatva is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések: