Keresés ebben a blogban

2010. november 10., szerda

Meggyes palacsinta tönköly és rozsliszttel






Nagyon szeretem a palacsintát, de a hagyományos változata nem mondható kifejezetten egészségesnek, ezért régóta nem szerepelt az étlapomon. Viszont amióta a testvérem kislánya megszületett, elég sokszor kellett csinálnom palacsintát, mert ez az egyik kedvence. Amikor először csináltam ezt a változatot, pont ők jöttek hozzám, de csak tönköly és rozslisztem volt itthon. Palacsintát márpedig csinálnom kellett, mert azt kértek, és pont. (Merthogy állítólag én csinálom a világ legfinomabb palacsintáját.:)
Miután elkészült, én is meglepődtem, hogy mennyire finom lett. Igazából a tönköly és rozsliszt kombinációjával készült palacsinta íze semmiben nem különbözik a finomliszttel készült palacsintáétól.
Én már régóta nem használok hidrogénezett növényi olajokat, zsírokat, csak hidegen sajtolt olajakat. Bár a hidegen sajtolt olajok nagyon egészségesek, nem tesz jót nekik a hevítés, mivel így elvész belőlük a sok értékes tápanyag. Ráadásul az olívaolajjal készült palacsintának olíva íze, a hidegen sajtolt napraforgóolajban sült palacsintának viszont kissé szotyi íze lesz. Így döntöttem a vaj mellett, ami sütéshez még mindig az egyik legegészségesebb alternatíva, (nem kell hinni a margarin reklámoknak) és nagyon finommá is teszi a benne sült palacsintát.

Hozzávalók a palacsintához:
3 db tojás
4 kanál teljes kiőrlésű tönkölyliszt (lehet fehér tönkölyliszt is)
4 kanál fehér rozsliszt
4 dl tej (ez lehet picit több, picit kevesebb is, attól függően, hogy a liszt mennyit vesz fel.)
fél evőkanál gyümölcscukor vagy xylitol (ezek hiányában nádcukor is lehet)
csipet só
1 citrom reszelt héja
vaj a sütéshez

A hozzávalókat a fent leírt sorrendben habverővel kikeverjük, és a palacsintát a szokott módon nagyon pici vajdarabkákon kisütjük. Ebből a mennyiségből 10-12 db palacsinta lesz.

Töltelék:
1 doboz mirelit meggy (vagy 30 dkg friss meggy)
2-3 evőkanál gyümölcscukor, vagy xylitol (esetleg nádcukor)
csipetnyi szegfűszeg
csipetnyi fahéj
1 teáskanál kukoricakeményítő

A meggyet a cukorral és a fűszerekkel addig főzzük, amíg egy kis levet enged. A levéből kiveszünk egy kicsit, csomómentesre keverjük vele a keményítőt, majd óvatosan hozzákeverjük a gyümölcshöz, és még 1-2 percig főzzük.
 
Csokiöntet:
3 evőkanál kakó
3 evőkanál gyümölcscukor vagy xylitol
2 dl tejszín

A tejszínnel simára keverjük a kakóport és a cukrot, gőz felett folyamatos keverés mellett kicsit összemelegítjük. Miután kihűlt, habverővel a megfelelő keménységűre felverjük.

2 megjegyzés:

Zsófi írta...

Szia!
Én is megcsináltam, annyi különbséggel, hogy teljes kiőrlésű volt a rozsliszt, a másik meg fehérliszt volt. Nagyon finom lett, köszönöm szépen!

Csiperke írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett! :)